عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با تاکید بر اینکه در بیانیه تهران، تعهدی داده نشده است،گفت: ‌پذیرش این بیانیه به معنای به رسمیت شناختن بسیاری از اقدامات ایران در موضوع فعالیت‌های هسته‌ای است.

به گزارش خبرآنلاین، حسین فدایی در راهروهای مجلس به این موضوع اشاره کرد که امهات آن را در ادامه می‌خوانید: 

* نظام سلطه تمام تلاش خود را معطوف کرد تا جمهوری اسلامی ایران را در عرصه بین‌المللی منزوی کند اما ابتکار عمل ایران این مساله را برعکس کرد و هم اکنون کشورهای آزاده جهان متوجه شده‌اند که نظام سلطه می‌خواهد خود رابه دیگران تحمیل کند و لذا با جمهوری اسلامی نزدیک شدند.

*  اجلاس دیروز نمادی از همکاری کشورها بود و اینکه در آن حرکت رو به جلو و خلاقیت از جانب ایران با اتخاذ مواضع روشن به چشم می‌خورد.

*  طبعا اگر بیانیه مورد قبول واقع شود پیامدهایی از جمله ‌پذیرش جمهوری اسلامی در میان کشورهای دارای سوخت هسته‌ای و نیز شکستن انحصار گروه مذاکره 1+5 و وارد کردن دیگر کشورهای دیگر را در این مذاکرات در پی دارد.

* در بیانیه دیروز تعهدی داده نشده است. اگر گروه وین بیانیه را بپذیرند یعنی باید بسیاری از اقدامات جمهوری اسلامی را به رسمیت بشناسد و در این صورت شرایط تبادل نیاز به توافق جدیدی دارد و پس از‌ پذیرش باید در مورد جزییات این مبادله سوخت به توافق رسید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 62516

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =