پیش از این، تحصیل فرزندان دیپلمات ها در کشور انگلیس ممنوع شده بود و اینطور که معلوم است قرار است این سخت گیری ها در مورد دیگر کشورها نیز صورت بگیرد.

پس از آنکه کریم عابدی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران روز جمعه گذشته اعلام کرد که اخیرا وزارت امورخارجه به سفرای کشورمان در اروپا ابلاغ کرده است که از تحصیل فرزندان خود در برخی از این کشورهای اروپایی همچون انگلیس که با ما تخاصم دارند، جلوگیری کنند، روز گذشته نیز مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم از انتقال بیش از 200 نفر از فرزندان مسئولان دیپلماتهای ایرانی به داخل کشور برای ادامه تحصیل در دانشگاههای داخل خبر داده و گفته است که بازگشت فرزندان مسئولان و دیپلماتها به کشور همیشه مورد تاکید بوده است.

به گزارش مهر، حسن مسلمی نائینی افزوده است که انتقال فرزندان مسئولان کشور برای ادامه تحصیل در دانشگاه های داخل پیش از این نیز مورد تاکید قرار گرفته بود اما این تأکید تنها شامل کشور انگلیس نبود.

وی اظهار داشت: بر اساس این تأکید کلیه کارمندان و دیپلمات های ایرانی پس از اتمام مأموریت باید فرزندانشان را برای ادامه تحصیل به داخل کشور منتقل کنند.

مدیر کل امور دانشجویان خارج از کشور و بورس وزارت علوم درباره آمار انتقال فرزندان مسئولین کشور به داخل گفت: تا سال گذشته وزارت علوم موفق شد بالغ بر 200 نفر از فرزندان دیپلماتهای ایرانی خارج از کشور را که مأموریتشان در خارج از کشور به اتمام رسیده بود برای ادامه تحصیل به داخل کشور منتقل کند.

این اظهار نظرها از سوی مقامات رسمی کشور در حالی صورت می گیرد که پیش از این، تحصیل فرزندان دیپلمات ها در کشور انگلیس ممنوع شده بود و اینطور که معلوم است قرار است این سخت گیری ها در مورد دیگر کشورها نیز صورت بگیرد.

از سوی دیگر، کاظم جلالی، عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران نیز گفته است که انگلیسی ها وارد بافت های کشور شده اند.

او علت این موضوع را آمار بالای پدیده ای به نام رفتن آقازاده ها به بریتانیا برای ادامه تحصیل و امکان سوءاستفاده سرویس های اطلاعاتی بیگانه از آنها عنوان کرد و گفت: در این باره نیروهای امنیتی و اطلاعاتی باید اظهار نظر کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 62637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فیلم ساز IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۸
    0 0
    این پیامد آن پناهندگیت که می دانید