مجرمان سایبری به دنبال شکار کودکان و نوجوانان در فضای مجازی

بسیاری از مجرمان سایبری برای یافتن سوژه‌ها و شکار خود به‌دنبال کودکان و نوجوانان هستند، این مجرمان با طرح دوستی با افراد کم‌سن‌وسال و وعده‌های گوناگون، قربانیان خود را فریب داده و از آن‌ها سوءاستفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس امروزه با توجه به رشد تكنولوژي و تغيير سبك زندگي جوامع و عدم توجه جدي والدين به فرزندان و عدم وجود شرايط لازم براي بازي در محيط هاي باز به دليل زندگي آپارتمان نشيني و ... نوجوانان زيادي شيفته بازي‌هاي آنلاين شده‌اند.

اين امرعلاوه‌بر آسيب‌هاي جسمي، تهديدات زيادي درپي دارد که خانواده‌ها بايد مراقب باشند، اعتياد به بازي‌هاي آنلاين در کودکان و نوجوانان، باعث افت تحصيلي فرزندان مي‌‌شود.

ضمن آنکه آسيب‌هاي جسمي بسياري درپي دارد، برخي بازي‌هاي آنلاين به‌صورت جمعي و گروهي است يا اينکه فرد با يک طرف مقابل بازي مي‌کند که شناختي از او ندارد و اينکه طرف بازي او در چه رده‌سني و جنسي قرار دارد، مشخص نيست.

بسياري از مجرمان سايبري براي يافتن سوژه‌ها و شکار خود به‌دنبال کودکان و نوجوانان هستند، اين مجرمان با طرح دوستي با افراد کم‌سن‌وسال و وعده‌هاي گوناگون، قربانيان خود را فريب داده و از آن‌ها سوءاستفاده مي‌کنند.

در اين بين نقش پدر و مادر و در يك كلام خانواده از اهميت ويژه اي برخوردار است، خانواده بايستي نظارتي مستمر بر فعاليت‌هاي سايبري کودکان و نوجوانان خود داشته باشند تا عزيزان‌شان در دام مجرمان سايبري نيفتند.

همان‌گونه که در فضاي حقيقي خانواده‌ها تلاش دارند تا هم بازي و دوستان فرزند خود را بشناسند، در فضاي مجازي نيز اين امر ضروري است تا درصورت بروز مشکل، بتوانند سرنخ‌هاي لازم درخصوص طرف بازي آنلاين فرزند خود در اختيار داشته باشند.

برخي از مجرمان سايبري در بازي‌هاي آنلاين چنان با فرزندان ما ارتباط برقرار مي‌کنند که هرگونه رفت و آمد و اطلاعات زمان حضور ما در منزل و آدرس ما را دارند و از اين طريق در فرصت مناسب، اقدام به سرقت از منزل مي‌کنند.

بايد به فرزندان خود آموزش دهيم تا در ارتباطات آنلاين هيچ گونه اطلاعاتي را اعم از خانوادگي، هويتي و .. را در اختيار ديگران قرار ندهند.

براي فرزندان وکودکان در زمينه بازي‌هاي آنلاين دستورالعملي تهيه و حدودي براي دسترسي آن‌ها تعريف کنيم و ساعت بازي‌ها را محدود کنيم چراکه اين بازي‌ها اعتيادآور است و سلامت جسمي کودکان را به خطر مي‌اندازد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =