استاندار البرز: دولت و ملت ایران برای ترویج علم مرزی قائل نیستند

استاندار البرز با تاکید بر اینکه مردم و دولت جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی برای ترویج علم در سراسر منطقه و جهان دریغ ندارند، گفت: برای دانش نباید مرزی قائل شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین ، سید حمید طهائی روز سه شنبه در همایش کشوری نخبگان پناهنده در البرز، افزود: براساس الگوهای تاریخی مسلمانان همواره بدون توجه به مرزها علم را به تمام جهان می بردند.

وی ادامه داد: استان تازه تاسیس البرز نیز سه هزار و 500 واحد صنعتی دارد که دارای 300 برند است و اکنون 60 هزار تبعه افغان درآن ساکن هستند. استاندار البرز گفت: 5 درصد جمعیت دانش آموزی البرز یعنی 20 هزار نفر را تبعه افغان تشکیل می دهند، بنابراین این تبعه های خارجی و به ویژه افغان ها باید هرچه را یاد می گیرند ترویج دهند و دانش را محدود نکنند. وی خاطرنشان کرد: اتباع افغان پس از آموزش در کشورهای میزبان باید برای بازسازی کشور خود آماده برگشت شوند و در قالب مدیریت و برنامه ریزی منسجم عمل کنند.

طهائی افزود: در مسیر میهمانی در کشورهای دیگر مسیر سختی بر اتباع افغان گذشته که باید با آماده سازی خود زمینه بهره برداری از آموزش های بدست آمده را در کشور مسلمان افغانستان فراهم کنند. وی ادامه داد: رشد جمعیت دانش آموزی البرز دو نیم برابر رشد کشوری است و تراکم دانش آموزی آن بالاست بنابراین کمیساریای عالی باید کمک بیشتری برای ساخت مدارس ویژه تبعه های خارجی داشته باشد.

استاندار البرز گفت: این کمیسیاری عالی تا کنون دو مدرسه درالبرز ساخته که کافی نیست. وی در ادامه به شخصیت کم نظیر آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت:‌ این شخصیت مهم و تاثیرگذار دیدگاه مثبتی داشت که جامعه اسلامی را بدون مرزمی دید. طهائی همچنین با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو بر پیشگیری ازبروز حوادث این چنینی تاکید کرد و افزود: آتش نشانان حادثه دیده دراین حادثه وخیم نخبگان و قهرمانانی بودند که بارها در راه حفظ جان انسانهای دیگر جان خود را به خطر انداخته بودند .

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628412

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =