ایرنا نوشت: موسسه اقتصادی 'اجلیتی' که مقر آن در کویت قرار دارد در گزارشی با محور وضعیت بازارهای اقتصادی نوظهور در سال 2017 اعلام کرد که ایران یکی از فعال ترین بازارهای قدرتمند اقتصادی در سال میلادی جاری به شمار می رود .

این موسسه در گزارش تحلیلی خود تاکید کرده است که بر اساس مطالعات علمی وضعیت لجستیکی بازارهای 50 کشور جهان مشخص گردید که جمهوری اسلامی ایران پس از امضای توافق برجام با ارتقای چند رتبه ای به رده نهم رسیده است .

موسسه اجلیتی افزود: بازار ایران در ردیف فرصت های برخوردار از رشد چشمگیر اقتصادی در مورد کالاهای لجستیکی است.
بر اساس شاخص موسسه اجلیتی، این بالاترین میزان صعود در میان کشورهای بررسی شده است .

اجلیتی همچنین در گزارش خود با اشاره به نوسان قیمت نفت در بازارهای جهانی تاکید کرده است که بازارهای کشورهای عربی حوزه جنوبی خلیج فارس دچار تزلزل و ناپایداری شده و تلاش فوق العاده ای برای برون رفت از اقتصاد تک محصولی و ایجاد منابع جدید درآمد و خذف یارانه های دولتی مورد نیاز است .

به عقیده کارشناسان، امروز ایران به بزرگترین بازار نوظهورِ نه تنها خاورمیانه بلکه جهان تبدیل شده که علاوه بر دارا بودن منابع طبیعی و ذخایر ذکر شده به لحاظ منابع انسانی و نیروی تحصیلکرده و متخصص نیز سرآمد است.

بر اساس اعلام وزارت امور اقتصاد و دارایی ایران 80 درصد درآمد واحدهای تولیدی و معدنی مستقر در مناطق توسعه یافته کشور به مدت چهار سال از مالیات معاف است. 100 درصد درآمد واحدهای تولیدی و معدنی مستقر در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت 10 سال مشمول مالیات نخواهد بود. سرمایه گذاری مجدد شرکتهای تعاونی و خصوصی با هدف توسعه، بازسازی و تکمیل واحد صنعتی و معدنی موجود از 50 درصد مالیات متعلقه معاف خواهد بود و کلیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس که نقل و انتقال سهام آنها از طریق کارگزار بورس انجام می‌گیرد معادل ١٠ درصد از مالیات آنها بخشوده می‌شود.

39223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =