۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۶

10 نفر از کارمندان یک شرکت دولتی که با تشکیل باندی 3 میلیارد تومان از حساب مالی شرکت اختلاس کرده بودند ، دستگیر شدند.

به گزارش «جام‌جم»، چندی پیش مسوول حراست یکی از شرکت‌های دولتی تهران به شعبه یکم بازپرسی دادسرای فرودگاه مهرآباد مراجعه و از برداشت غیرقانونی پول از حساب مالی شرکت خبر داد.

شاکی در تشریح ماجرا به بازپرس ابراهیمی گفت: هفته گذشته یکی از مسوولان عالیرتبه اداره به ملاقاتم آمد و عنوان کرد، هنگام بررسی اسناد و مدارک مالی متوجه تغییراتی در حساب‌های مالی شدم و در میان آنها فاکتوری پیدا کردم که بابت خرید کالایی، 3 میلیون تومان پرداخت شده ولی کالای خریداری شده در انبار شرکت موجود نیست.

شاکی ادامه داد: پس از اظهارات این فرد مسوول مدارک و اسناد مالی را بررسی کرده و به صحت گفته‌های وی
پی بردم. احتمالا افرادی با ارائه سندهای جعلی، مبالغی دیگر از حساب مالی شرکت به طور غیرقانونی برداشت کرده‌اند.با تشکیل این پرونده قضایی، تحقیقات برای شناسایی کارمندان متخلف آغاز و در این میان معلوم شد بیش از یکصد فقره از اسناد و مدارک مالی شرکت دچار تغییراتی شده است که با اسناد و مدارک صادر شده قبلی تفاوت دارد. با مشخص شدن این موضوع، ماموران که احتمال می‌دادند کارکنان شرکت با همدستی یکدیگر اسناد و مدارک جعلی تهیه و به طور غیرقانونی از حساب‌های شرکت پول برداشت کرده‌اند، تحقیقات را معطوف آنها کردند.

بنا بر این، با دستور قضایی بازپرس ابراهیمی، رفت و آمد کارکنان شرکت به طور نامحسوس کنترل و معلوم شد 7 نفر از کارمندان با 3 مسوول عالیرتبه ملاقات‌های شبانه دارند.

با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران که احتمال می‌دادند آنها در فعالیت‌های مجرمانه با یکدیگر همکاری دارند، به بررسی حساب‌های مالی آنها پرداختند که مشخص شد، آنها ماهانه مبالغ کلانی بابت حقوق خود دریافت کرده و هر ماه نیز فاکتور 2 تا 5 کالاهای مختلف را برای شرکت صادر کرده‌اند ولی هیچ‌کدام از این‌ها فاکتورها اصالت ندارد و صوری است. با مشخص شدن موضوع، طی هماهنگی قضایی 10 کارمند این شرکت هفته گذشته دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی تهران منتقل شدند و در بازجویی‌های پلیسی، اظهارات متناقضی را بیان کردند.

در حالی که این 10 متهم ادعا می‌کردند به اشتباه دستگیر شده‌اند، ماموران با هماهنگی قضایی به بررسی اتاق‌های کاری آنها پرداختند که مشخص شد اسناد و مدارک مختلفی در این محل‌ها پنهان شده است که مربوط به حساب‌های مالی شرکت و کالاهای خریداری یا فروخته شده شرکت است اما هیچ‌کدام از آنها در رایانه مخصوص شرکت به ثبت نرسیده است. با به دست آمدن این اطلاعات، 10 کارمند شرکت مورد بازجویی قرار گرفتند تا این که آنها چند روز قبل به 3 میلیارد تومان برداشت غیرقانونی حساب مالیاز شرکت اعتراف کردند.

یکی از متهمان در اظهاراتش به پلیس گفت: از 2 سال قبل تصمیم گرفتم با ایجاد تغییراتی در حساب مالی شرکت، پول کلانی اختلاس کنم. بنابراین در میان کارمندان شرکت، افرادی را که مشکل مالی داشتند، شناسایی و آنها را با دادن وعده پول‌های کلان، با خود همراه کردم.

متهم ادامه داد: شیوه کارمان به گونه‌ای بود که 2 نفر از کارمندان در زمینه جعل اسناد و مدارک مالی شرکت فعالیت کرده، بقیه درخصوص جابه‌جایی کالاهای خریداری شده برای شرکت یا خروج برخی اقلام و کالاها از این محل،
با من همکاری می‌کردند.

متهم پرونده در ادامه اظهاراتش گفت: با تشکیل این گروه 10 نفره، در مدت 2 سال بی‌آن‌که مسوولان عالیرتبه شرکت مطلع شوند، با تهیه اسناد و مدارک جعلی مبلغ 3 میلیارد تومان از حساب مالی شرکت برداشت و میان یکدیگر ـ با توجه به نوع فعالیت در گروه ـ تقسیم کردیم. با ثبت اظهارات این متهم، 9 متهم دیگر هم در بازجویی به همکاری با سرکرده گروه اعتراف کردند.

بازپرس ابراهیمی، رئیس شعبه یکم دادسرای فرودگاه مهرآباد تهران در رابطه با این پرونده به خبرنگار ما گفت: با اعتراف این گروه 10 نفره، برای همگی آنها قرار قانونی صادر شد و تحقیقات تکمیلی از آنها در حالی ادامه دارد که ماموران اسناد و مدارکی به دست آورده‌اند که حکایت از آن دارد، این گروه علاوه بر اختلاس 3 میلیارد تومانی از حساب مالی شرکت، تخلف‌های مالی دیگری هم مرتکب شده‌اند که تحقیق از آنها برای دستگیری دیگر اعضای فراری باند و افشای ابعاد مختلف پرونده ادامه دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 62884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =