زنجانی ها، حضور مهمان را ارزشمند می دانند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، مردم زنجان را میراث داران کهن عرفا و بزرگانی دانست که حضور مهمان در سرزمین و خانه خویش را ارزشمند می دانند و گفت: مردم ایران حرمت انسان‌ها را به جان آنها می دانند؛ به گونه ای که معتقدند انسانی که مخلوق خداوند زیبا است، با روح زیبای خود به خلق آثار ارزشمند می پردازد.

به گزارش خبرآنلاین؛ یحیی رحمتی در ضیافت شام راهنمایان گردشگری 18 کشور دنیا در زنجان، ایران را کشوری با ادبیات و اشعار شناخته شده در جهان معرفی نمود و افزود: استان زنجان مهد فلسفه شرق است که شیخ شهاب الدین سهرودی پیرو مکتب ارسطو و افلاطون، فلسفه اشراق را در آن پایه‌گذاری کرد.

وی ابراز امیدواری کرد، مهمانان این دوره که با شعار «ایران؛ مردمانی مهربان با آغوش باز، فرهنگی کهن و پر رمز و راز» به سه استان زنجان، قزوین و همدان سفر کرده اند، بتوانند پیام رسان جاذبه های اصیل زنجان به اقصی نقاط جهان باشند.

گفتنی است كنوانسيون جهاني 2017 راهنمايان گردشگري یکی از بزرگترین و مهمترین گردهمایی دوسالانه راهنمایان گردشگری جهان در مرحله پیش از سفر است که در هفدهمین دوره از این کنوانسیون با شعار «ایران؛ مردمانی مهربان با آغوش باز، فرهنگی کهن و پر رمز و راز» به معرفی سه استان زنجان، قزوین و همدان برای 150 راهنمای گردشگری از 18 کشور جهان در ایران برگزار شد.

معرفي و بازديد از جاذبه هاي فرهنگي، تاريخي و طبيعي كشورها به منظور توسعه پايدار صنعت گردشگري از مهمترین اهداف برگزاري كنوانسيون به شمار می رود و همچنين برقراري ارتباط ميان راهنمايان گردشگري و ارتقاي دانش و اخلاق حرفه اي آنها بر اساس استانداردهاي جهاني از ديگر دستاوردهاي اين رويداد خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 629324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =