مهر نوشت: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، از بررسی ساز و کار دریافت ۱۱ میلیون رای انتخابات شوراهای شهر و روستا به صورت الکترونیک خبر داد و گفت: نتیجه بررسی مجلس تا دو هفته دیگر مشخص خواهد شد.

محمدجواد کولیوند با اشاره به وعده سه ماه قبل دولت برای ارائه «لایحه جامع انتخابات» به مجلس، اظهار داشت: آن زمان گفته شد که طی یک ماه و نیم آینده این لایحه به مجلس می‌آید، اما هنوز ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه لایحه جامع انتخابات ۱۶۶ ماده دارد، خاطرنشان کرد: با این وضعیت و با توجه به اینکه مجلس درگیر بودجه ۹۶ شده است، این لایحه قطعاً به انتخابات سال آینده نمی‌رسد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به محتوای لایحه جامع انتخابات، گفت: یکپارچه کردن قوانین مربوط به چهار انتخابات شوراها، مجلس، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری و پیش‌بینی سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر انقلاب به ویژه در حوزه مسائل مالی نامزدها و تبلیغات و نیز شفاف‌تر شدن ساز و کار بررسی صلاحیت‌ها و اعلام کتبی دلایل رد صلاحیت نامزدها به خودشان، از مهمترین بخش‌های این لایحه است.

نایب رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در ادامه با اشاره به شکل‌گیری هیأت‌های نظارت استانی، شهرستانی و بخش‌ها برای انتخابات شوراها طی چند ماه اخیر، خاطرنشان کرد: تنها در برخی استان‌ها، برخی هیأت‌های نظارت شهرستانی تشکیل نشده که به زودی کار آنها نیز تمام می‌شود.

کولیوند تصریح کرد: گام بعدی کار هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، آموزش هیأت‌های شهرستانی و بخش‌ها و ناظران سر صندوق‌هاست، چرا که احتمال دارد در برخی حوزه‌ها رأی‌گیری در انتخابات شوراها به صورت الکترونیک انجام شود.

وی در توضیح جزئیات این موضوع اظهار داشت: وزارت کشور پیش از این به ما اعلام کرده است که می‌تواند در انتخابات شوراهای شهر و روستا ۱۱ میلیون رأی از ۴۰ میلیون رأی را به صورت الکترونیک دریافت کند؛ بر این اساس ما یک تیم IT از طرف مجلس تعیین کرده‌ایم که در حال حاضر مشغول بررسی و ارزیابی سخت‌افزار و نرم‌افزار ارائه شده از سوی وزارت کشور هستند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با تأکید بر اینکه انجام رأی‌گیری به صورت الکترونیک شدنی است، در عین حال خاطرنشان کرد: تا دو هفته دیگر نتیجه بررسی تیم IT مجلس بر روی سخت‌افزار و نرم‌افزار وزارت کشور مشخص می‌شود و با ارائه تاییدیه مجلس، کمیت و کیفیت الکترونیکی برگزار شدن انتخابات شوراها نیز معلوم خواهد شد.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 629732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =