به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است:" به مدت سه ماه و نیم در شرکتی مشغول به کار بودم . اما به دلایل عدم پرداخت حقوق از شرکت بیرون اومده و بنده قراردادی هم ندارم . واینکه به دلیل مشکلات مالی بیمه هم پرداخت نمیشده و فقط یک ماه در میان در سایت ثبت می شود. حالا این آقا می خواهد اعلام ورشکستگی کند و همچنین قصد خروج از کشور را هم دارند . با توجه به شرایط فوق چه کاری می توان انجام داد که حق و حقوق خود را دریافت کنم ؟
در این باره روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد:" به هیاتهای حل اختلاف وزارت کار مراجعه و ازکارفرما بابت عدم اجرای ماده 148 قانون کار و پرداخت نکردن حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی شکایت کنید اگر هیچ مدرکی ندارید درخواست بازرسی از محل را کنید. در صورت ورشکستگی حقوق و مزایای کارگران در اولویت است و از حقوق ممتازه به حساب می آید و می توانید از دارایی فرد حقوق خود را برداشت کنید . در مورد حق بیمه نیز در صورت رای اداره کار سازمان تامین اجتماعی خودش حق بیمه دوره مذکور را وصول خواهد کرد.
46232
نظر شما