رییس مجلس از تحریم اسکار توسط ترانه علیدوستی، بازیگر مطرح و سرشناس کشورمان تقدیر کرد و آن را نمونه غیرت ملی ایرانی دانست.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز خود، با اشاره به فرمان نژادپرستانه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که ایران را هم شامل شده است، گفت: اقدامات اخیر دولت آمریکا در لغو ویزا سخافت در بینش و رفتار آنها را بیشتر نشان داد. البته این رفتار هراس این دولت را ظاهر نمود که از سایه خود هم می ترسند.

وی تصریح کرد: این اقدام روحیه خشن و نژادپرستانه آنها را نشان داد که پشت ظاهر عوامفریبانه دموکراسی خواهی و حقوق بشر پنهان شده است. والا کشوری که از قدرت امنیتی برخوردار باشد با دلهره و اضطراب و هراس چنین تصمیماتی نمیگیرد.

لاریجانی گفت: مخصوصا ذکر نام ایران در این میان آن هم به بهانه نگرانی از اقدامات تروریستی به شوخی شباهت بیشتری دارد. برکسی پوشیده نیست که ایران یک تنه در برابر تروریست ها در سالهای گذشته ایستاد و بعدها برخی کشورها به این جریان پیوستند. آنهم در مقابل تروریست هایی که مسئولان آمریکایی مخصوصا یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا که قبلا وزیر خارجه آن کشور بود با صراحت اعلام کرد ما داعش را بوجود آوردیم لذا دولت آمریکا امروز دچار پدیده هراس از خود و سوتفاهم با خود شده است.

وی سپس بدون اینکه نامی از ترانه علیدوستی بیاورد، تصمیم اخیرش در تحریم اسکار را ستود و گفت: موضع هنرمند گرامی ما در تحریم حضور در جشنواره هنری آمریکا نمونه ای از غیرت ملی ملت ایران است. دولت آمریکا باید از این نمونه درس بگیرد که در مقابل یک ملت بزرگ، ریشه دار و متمدن قرار دارد واینگونه اقدامت عجولانه و نارس بیش از آنکه قدرت آنها را نشان دهد هراس ضعف آنها را هویدا می کند. وانگهی فلش مبارزه با تروریست را برملا می کند که عملی مکارانه است وگرنه بعید است آنان ندانند مصدر اصلی تروریست کجاست.

رئیس مجلس تاکید کرد: ایران کشوری امن و متکی برخود است و برخلاف روش نااهلانه آمریکا، زمینه مراوادات اجتماعی را بین ملل به خوبی فراهم می کند و بر اساس ارزش های اسلامی از همزیستی مسالمت آمیز همه ملل با عقاید گوناگون حمایت می کند و در مقابله با تروریست نیز راسخ است و دچار بازی‌های کودکانه برخی از کشورها نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فاجعه پلاسکو اشاره کرد و گفت:‌اتفاق اخیر در پلاسکو وجدان جامعه را به شدت جریحه دار کرد. به خانواده های این شهدای عزیز و جان برکف تسلیت عرض می کنیم و به ارواح مطهر آنان درود می فرستیم. از تلاش های گسترده دولت، نیروی انتظامی، اورژانس و شهرداری تهران تشکر می کنیم که شبانه روزی تلاش کردند.

لاریجانی ادامه داد: از ساعات اولیه این حادثه کمیسیون عمران مجلس به همراه دو کمیسیون ماموریت رسیدگی به موضوع را پیدا کردند و بررسی های متنوعی انجام دادند و امیدوارم در اولین فرصت گزارش خود را به مجلس تقدیم کنند. این گزارش در ابعاد مختلف و چرایی آن باید نظر روشنی را اقامه کند و هم راهکارهایی را ارائه کند که از وقوع چنین حوادثی در آینده جلوگیری شود.

رئیس مجلس درخصوص سیل در جنوب ایران نیز دستوراتی داشت. او گفت: سیل در استان سیستان و بلوچستان خساراتی را وارد کرد که لازم است دولت و مجلس کمک های لازم به آسیب دیدگان را در اسرع وقت انجام دهند. نمایندگان استان پیگیر ماجرا هستند و کمیسیون های عمران و شوراها نیز تا حصول نتیجه تلاش کنند و به مجلس گزارش دهند.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 629936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
    نفرت مردم ما از ترامپ ريشه تاريخي دارد ؛البته تاريخ خيلي معاصر؛ اين مرد سفيه مارا به ياد كسي مي اندازد كه كشورمان را 100 سال عقب انداخت و رفتار هاي پوپوليستي و سخيفش بسيار به ترامپ شباهت داشت
    • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
      1 19
      والله که ترامپ و آن شخص مدنظر شما زاویه ای 180 درجه ای با هم دارند.... خوب بیندیشیم
    • محمد IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
      13 0
      واقعا خیلی منطقی و هوشیارانه بود . تشبیه شما را می گویم
    • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
      5 10
      این موضع عجولانه و بی تامل خانم علیدوستی چند نکته دارد.. اولا بدون هماهنگی با اقای فرهادی و شهاب حسینی انجام شده و انها را هم در معذوریت قرار داد و این کار ایشان بسیار اشنباه بوده....دوما دستور این فرمان ترامپ هیچ ارتباطی به نژاد پرستی ندارد و یک مسله کاملا سیاسی است زیرا فقط ایران و شش کشور از 200 کشور دنیا در این منع هستند و بقیه کشورهای عربی و مسلمان مشمول این قانون نیستند و خود ترامپ گفته فقط کشورهای که برای امریکا مشکل ایجاد می کنند...
    • مهدی IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
      2 31
      امثال شماهادارین همه ش گلایه می کنیدوبی عرضگی خودتون روبه پای احمدی نژادمی نویسید.یه سوال ازت دارم.احمدی نژادیک کارخوب هم نداشت؟مسکن مهرنداشت؟یارانه رواجرایی نکرد؟بنزین روسهمیه بندی نکرد؟سه دوراستانهارونگشت؟جاده نساخت؟اون هم درشرایطی که به کسی باج نداد.هسته ای روکه تعطیل کردین.حج روکه بستین.این همه باج به آمریکادادین الان راه تون نمیده.کوموروگینه واینارومسخره می کردین که همونهاهم راه تون نمیدن.بابایه کم ازروبرین دیگه.مااصولگراهایاهیچ کس پیمان برادری نبستیم.دوسال آخرراه رواشتباه رفت نابودش کردیم.ولی شماهاچی؟هرگندی زده میشه هی لاپوشانی می کنین.
  • بی نام FI ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
    20 72
    به وزارت امور خارجه دستور دهید جهت همدلی با مردم ایران و اعتراض به دولت امریکا، سفرای ایران در سازمان ملل خاک امریکا را ترک کنند امریکا لیاقت میزبانی از سازمان ملل را ندارد
    • بی نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
      28 2
      باشه باشه چون شما امر فرمودید میگیم مقر سازمان ملل رو به مسکو جنب کرملین انتقال دهند
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
    85 5
    مهم کیهان و سردبیرشه که مخالف این تصمیمه ظاهرا به مذاقش خوش نیامد.... کیهان کلا مخم و مخم و مخالفم
  • داریوش A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
    57 2
    مهم کیهان و سردبیر همیشه مخالفش که این حرکتو قبول نداشت .
    • بی نام A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
      2 24
      مخالفت کیهان از روی شناخت و عقل است. مخالفت شما که هرچی کیهان می نویسه بی دلیل لجبازی و مخالفت می کنید چیه؟ امیدوارم خبرآنلاین منتشر کنه.
  • رضا A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
    16 0
    الان تکلیف کامران نجف زاده چی میشه ؟
  • سراج A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
    0 2
    سلام اين هم قابل توجه آنهايي كه از دوستداران ارتباط با آمريكا بودند معلوم نبود كدوم قسمتش را دوستدار بودند: بالا وسط يا پايين؟؟
  • سراج A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
    0 0
    سلام شما هم كه نظرها را بدون نظر ازشان رد ميشيد
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
    0 10
    این هم نتیجه سه سال مذاکره
  • علی A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
    0 1
    علیدوستی گل کاشت
  • ع A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
    1 0
    باسلام
  • عاقل FI ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
    1 1
    بنظرم بهترین فرصت برای اعطای ویزای فرودگاهی به امریکایی هاست بقیه شو بسپارین به رسانه های غربی. رسانه های غربی کار شما رو مجانی تبلیغ می کنند اینجوری کلی توریست جذب می کنیم
  • محمود IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
    1 1
    آفرين به ترانه عليدوستى ترانه گوش نواز فرهنگ وادب ايران زمين