ایرنا نوشت: معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در زمان حاضر 16 استان کشور درگیر سامانه بارشی بسیار پرباران است که براثر این بارش ها و نیز جاری شدن سیلاب، سه تن از شهروندان جان خود را از دست دادند.

اسماعیل نجار افزود: دو تن از شهروندان در گردنه خان در بانه براثر سقوط بهمن و یک نفر در شهرستان خاش به دلیل ریزش آوار واحد مسکونی، دچار حادثه شده و جان باختند.
معاون وزیر اظهارکرد: علاوه بر این، جاری شدن سیلاب به یک هزار 675 واحد مسکونی خسارت وارد آورده است که این تخریب شامل 168 واحد مسکونی بالای 60 درصد و 530 واحد نیز زیر 60 درصد خسارت است.
وی اظهارداشت: با اقدامات انجام شده و حضور نیروهای امدادی به خسارت دیدگان کمک های لازم ارائه شده است و هم اینک به یک هزار و 186 خانوار آسیب دیده اسکان داده شده اند.
نجار اظهار کرد هم اکنون بنیاد مسکن در حال شناسایی واحدهای تخریبی است و هلال احمر نیز در خصوص ارائه اسکان موقت کمک های لازم را به شهروندان آسیب دیده ارائه می دهد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان این که 13 شهرستان استان سیستان و بلوچستان نیز از دوشنبه هفته گذشته درگیر بارش های شدید باران و برف بوده اند که این موضوع منجر به وقوع سیلاب شده است اظهارداشت: هر چند بارش باران در این استان مشکل کم آبی را در سیستان و بلوچستان برطرف خواهد کرد اما خوب این موضوع خساراتی را وارد آورده است.
وی یادآور شد: میانگین بارش باران در استان سیستان و بلوچستان سالانه 105 میلی متر بوده است که خوشبختانه طی چند روز گذشته میزان بارش باران به 53 و نیم میلیمتر رسیده است.

 مسدود بودن 6 مسیر
وی اظهارداشت: همچنین براثر کولاک و برف شدید بسیاری از مسیرهای مواصلاتی این استان مسدود شده بود که با تلاش همکاران و همه دستگاه های امدادی 12 مسیر بازگشایی شد و همچنان 6 مسیر مسدود است.
معاون وزیر کشور با اشاره به قطعی برق در استان های درگیر با این سامانه بارشی نیز افزود: در بسیاری از استان های پربارش از جمله ایلام با قطعی برق مواجه بودیم که علت آن کولاک شدید بود و البته وزارت نیرو نیز برای رفع این مشکل تلاش بسیاری کرده است. بسیاری از گردنه ها در استان های غربی مسدود شده بود که باز شد و بسیاری از هموطنان در مسیرهای مختلف استان های غربی گرفتار برف و کولاک شده بودند که با کمک هلال احمر و دیگر دستگاه ها نجات یافتند.
وی ادامه داد: راه های بسیاری از روستاهای استان هایی همچون همدان، چهار محال و بختیاری و کردستان مسدود شده بود که آنها نیز بازگشایی شد.

 

 قطعی برق در خوزستان به دلیل گرد و غبار

معاون وزیر کشور گفت: در استان خوزستان نیز شاهد گرد و غبار شدید هستیم که این موضوع موجب قطعی برق در این استان شده بود که این مشکل برطرف شد.
وی گفت: هنگامی که گرد و غبار بر روی تیرهای چراغ برق و مقرها می نشیند و پس از آن بارندگی اتفاق می افتد این موضوع منجر به قطعی برق می شود.
نجار با اعلام قطعی برق در استان خوزستان گفت: هم اکنون تعمیرکاران با تعمیر کردن مقرهای برق، اتصال برق را برقرار کردند.
وی توضیح داد: طبیعی است وقتی برق قطع می شود به دنبال آن آب هم قطع شود و این موضوع مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کند.
نجار یادآور شد: خوشبختانه سامانه بارشی بسیار پربارانی که طی چند روز گذشته در استان های غربی و برخی از استان های شرق در کوهستان ها شاهد آن بودیم را پیش بینی کرده بودیم و اخطارهای لازم داده شده بود.
وی گفت: پیش تر هماهنگی های لازم با همه نقاط کشور به ویژه این استان ها انجام شده بود و همه با آمادگی لازم برای کمک رسانی به هموطنان پای کار هستند. این بارش ها که البته میزان آن در نقاط مختلف کشور متفاوت بود در برخی از استان ها منجر به تعطیلی مدارس شد.
معاون وزیر کشور صبح امروز (یکشنبه) برای بازدید از استان سیستان و بلوچستان جهت هماهنگی بیشتر و کمک رسانی عازم این استان شد.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 630022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =