بازدید سرزده فرماندار شهرستان سروآباد از مراکز بهداشت و درمان

فرماندار شهرستان سروآباد امروز صبح به صورت سرزده از واحدهای مختلف شبکه بهداشت و درمان بازدید و سرکشی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سروآباد، علی مفاخری امروز صبح به صورت سرزده از واحدهای مختلف شبکه بهداشت و درمان بازدید و سرکشی کرد.
وی ضمن بازدید از واحدهای مختلف شبکه بهداشت و درمان و فوریت های پزشکی این شهرستان از نزدیک با مسئولان و پرسنل دیدار و گفت و گو کرد و بر لزوم آمادگی مراکز درمانی برای مقابله با حوادث احتمالی تاکید کرد.
مفاخری با اشاره به بارش برف و مسدود شدن برخی از مسیرهای ارتباطی این شهرستان گفت: آمادگی مراکز درمانی به ویژه مراکز روستایی برای مقابله و پیشگیری از حوادث احتمالی امری ضروری است.
فرماندار سروآباد اضافه کرد: با پیگیری های به عمل آمده اتاق عمل بیمارستان شهید چمران این شهرستان که از نیازهای اصلی و ضرورت حوزه بهداشت و درمان است، در ایام الله دهه فجر راه اندازی خواهد شد.
وی با تقدیر و تشکر از پرسنل مرکز فوریت های شهر اورامان در نجات جان یک مادرباردار از برف و کولاک گردنه ژالانه گفت: این اقدام به موقع و حضور مستمر نیروهای فوریت پزشکی در شهرستان به ویژه در مناطق دور افتاده بسیار ارزشمند و ستودنی است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان سروآباد نیز در ادمه با تبریک ایام الله دهه فجر از آمادگی و فعال بودن مراکز درمانی در سطح این شهرستان خبر داد و افزود: هم اکنون 10 مرکز بهداشتی درمانی همراه با پزشک در سطح شهرستان سروآباد فعال بوده و در شهر سروآباد نیز سه پزشک، در شهر اورامان 2 پزشک و در روستاهای دزلی و سلین نیز یک 2 پزشک فعال هستند.
ایوب غلامی ادامه داد: مراکز بهداشتی و درمانی شهر اورامان و روستاهای بیساران و دزلی مجهز به داروخانه و آزمایشگاه بوده که در این آزمایشگاه ها 53 نوع آزمایش انجام می شود که همین امر باعث کاهش مراجعه مردم به بیمارستان های شهر شده است.
او به مهمترین مشکلات این حوزه اشاره کرد و افزود: کمبود فضای اداری در شبکه بهداشت و درمان از مشکلات حوزه درمان و سلامت این شهرستان است.
وی بیمارستان شهید چمران سروآباد اشاره کرد و گفت : بیمارستان 32 تختخوابی این شهرستان که با پیگیری های مداوم مسولین شهرستانی و استانی به تجهیزات پیشرفته پزشکی مجهز شده است، هم اکنون دارای اورژانس، چند پزشک عمومی، سه پزشک متخصص کودکان، داخلی و زایمان و همچنین مجهز به خدمات رادیو لوژی و سونوگرافی است.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 630206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =