اعضای سازمان بهداشت جهانی روز گذشته از تمامی کشورهای جهان درخواست کردند تا برای مقابله با چاقی کودکان که هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود، فعالیت کارخانجات تولید مواد غذایی آماده را محدود کرده و تبلیغات این مواد غذایی را هم کاهش دهند.

ایسنا نوشت:

 193 عضو سازمان بهداشت جهانی -WHO- طی بیانیه‌ای از تمامی کشورهای جهان درخواست کردند که برای مقابله با روند رو به رشد چاقی در کودکان، فعالیت کارخانجات و تولید کنندگان مواد غذایی آماده را محدود کنند و از تعداد تبلیغات هم بکاهند.

«تیموتی آرمسترانگ» یکی از اعضای دپارتمان مقابله با بیماریهای مزمن و پیشگیری سازمان بهداشت جهانی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز گفت: چاقی در کودکان هم اکنون به یک معضل جهانی تبدیل شده است البته این میزان در کشورهای در حال توسعه بیش از سایر نقاط جهان است؛ چرا که این موضوع به دلیل تغییرات سریع در رژیم‌های غذایی و عادات و فعالیت‌های بدنی رخ داده است؛ به طوری که هم اکنون چاقی عامل مرگ و میر 60 درصد از مردم جهان محسوب می‌شود.

 تحقیقات آماری نشان می‌دهد که 42 میلیون کودک زیر پنج سال چاق هستند، در حالی که 35 میلیون نفر از آنها در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند. به همین دلیل کارشناسان سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند که رعایت نکردن از عادات و رژیم‌های غذایی مناسب و سالم از دوران کودکی و مصرف مواد غذایی آماده و به اصطلاح شکم پرکن علت اصلی چاقی کودکان است.

 «رجینا پنجامین» یکی از جراحان عمومی شرکت کننده در نشست سالانه نمایندگان سازمان بهداشت جهانی معتقد است: استفاده از مواد غذایی سالم، رژیم غذایی صحیح و تحرک داشتن می‌تواند از چاقی مزمن در کودکان و بروز بیماریهای غیر قابل درمان جلوگیری کند.  وی خاطرنشان کرد: از سال‌های دهه 1980 میلادی به این طرف، میزان و نرخ چاقی در بزرگسالان دو برابر و در کودکان سه برابر شده است؛ به طوری که تنها در ایالات متحده آمریکا 15 درصد کودکان چاق هستند یا به بیماری چاقی مزمن دچارند. 

به گزارش سازمان بهداشت جهانی همچنین به این موضوع اشاره شده است که محدود کردن تماشای تلویزیون و استفاده از بازی‌های رایانه‌ای و تحرک و فعالیت بیشتر در مدارس و مهدهای کودک می‌تواند بهترین راه برای مقابله با چاقی و چاقی مزمن در کودکان باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 63095

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =