تهران امروز نوشت:

فیلم‌های مربوط به هشت سال جنگ تحمیلی با گشایش باغ‌موزه دفاع مقدس که همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر است،‌ به نمایش در می‌آید. محمد هادی ایازی سخنگو و معاون فرهنگی- اجتماعی شهرداری تهران در این رابطه گفت:«باغ موزه دفاع ‌مقدس بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی کشور در حوزه مدیریت شهری است که امسال و همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر سوم خرداد افتتاح می‌شود.»

او با بیان اینکه تاکنون هنرمندان،‌ معماران و سرداران سپاه تاسیس این باغ موزه را بی‌نظیر عنوان کرده‌اند، ادامه داد: «با ایجاد این باغ موزه می‌توان تاریخ پاسداشت، فرهنگ شهادت و ایثارگری را در خاطرات مردم ایران ثبت کرد.» به گفته این مقام مسئول در شهرداری تهران،‌ در مرحله نخست بزرگ‌ترین پرده نمایش آبی به ابعاد 17 متر در 40 متر و باغ راه آن به بهره‌برداری خواهد رسید که از سوم خرداد، هر شب فیلم‌های دفاع مقدس، به نمایش در خواهد آمد.

ایازی به هفت تالار ساخته شده در این باغ موزه اشاره کرد و گفت: «این هفت تالار در راهی به نام «راه تعالی» مفاهیم عمیق دفاع مقدس را از مجموعه وقایع منجر به انقلاب اسلامی تا رسیدن به یادمان دفاع مقدس شامل می‌شود.»

او ادامه داد:«این هفت تالار با نام‌های «آستانه حیرت» و «حقانیت»، «دفاع»، «آرامش»، «شهادت»، «پیروزی» و «سرانجام» نام‌گذاری شده‌اند و سعی شده در هر تالار با استفاده از آخرین فن‌آوری روز، بخش‌هایی از تاریخ دفاع مقدس بازگو شود.»

کلنگ احداث باغ موزه در خرداد ماه 85 بر زمین زده شد. مساحت این باغ موزه 205 هزار مترمربع است که در اراضی عباس‌آباد تهران ساخته شده است. تاکنون و قبل از افتتاح رسمی باغ موزه دفاع مقدس گروه‌های مختلفی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندهان ارتش و سپاه و همچنین بسیاری از هنرمندان و بازیگران در حوزه‌های مختلف به ویژه سینمای جنگ از آن دیدن کردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 63118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =