مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت: در ایام دهه مبارک فجر 552 طرح اشتغالزایی و خودکفایی برای مددجویان استان به ارزش دو میلیارد و 620 میلیون ریال افتتاح می شود.

به گزارش خبرآنلاین، محمد کلامی افزود: 173 واحد مسکونی مددجویان تحت حمایت این نهاد با هزینه بیش از 17 میلیارد ریال در دهه مبارک فجر امسال افتتاح می شود.

وی افزود: همچنین 552 طرح اشتغالزایی و خودکفائی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان به ارزش دو میلیارد و 620 میلیون ریال در ایام دهه مبارک فجر اجرا می شود.

کلامی ادامه داد: به مناسبت دهه مبارک فجر دوره های آموزش دامداری نوین، کارآفرینی، مشاوره همسران جوان و جوانان در آستانه ازدواج ، مبارزه با مواد مخدر، فضای مجازی، گلدوزی و کامپیوتر برای مددجویان این نهاد برگزار خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه در دهه مبارک فجر برای464  نوعروس جهیزیه به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال اهدا می شود،اظهار کرد: برای یک هزار نفر از مددجویان نیز وام قرض الحسنه کارگشایی به مبلغ 9 میلیارد ریال اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح مفتاح الجنه با هدف تکریم نیازمندان و ایجاد زمینه لازم برای همنشینی و مصاحبت خیران و مسئولان با فقرا اجرا می شود،خاطرنشان کرد:: در طول دهه مبارک فجر مسئولان استانی از منازل 248 مددجوی تحت حمایت در قالب طرح مفتاح الجنه بازدید خواهند کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان توزیع ارزاق و کالا بین پنج هزار مددجو، دیدار با 89 خانواده شهید، ایجاد 12 ایستگاه صلواتی و برگزاری مسابقات فرهنگی و  ورزشی را از دیگر برنامه های این نهاد در دهه مبارک فجر عنوان کرد و افزود: برگزاری 14 جشن و همایش و نیز برگزاری اردوی زیارتی مشهد مقدس برای مددجویان از دیگر برنامه های این نهاد در دهه فجر امسال است.

کلامی خاطرنشان کرد: طرح مشاوره و مددکاری رایگان حقوقی در مسیرهای راهپیمایی یوم الله 22 بهمن با حضور وکلا و حقوقدانان نیکوکار اجرا خواهد شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 631231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =