وزیرآموزش و پرورش با مقایسه شرایط قبل وبعداز برجام گفت: رفع تحریم ها یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت تدبیر وامید است.

به گزارش خبرآنلاین، فخرالدین دانش آشتیانی در جمع فرهنگیان شهرستان شهریار اظهارکرد: با تلاش هاي دولت تدبيرو اميد در سايه رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب وحمايت هاي مردم، امروز كشور مسير رشد و توسعه را طي مي كند.

عضوكابينه تدبيرو اميد، با اشاره به موقعیت جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك قدرت بزرگ درسطح جهان، آن را از ثمرات انقلاب اسلامي دانست و تصريح كرد: مشارکت مردم در تصميم گيري ها وبرگزاری انتخابات متعدد از بركات جمهوري اسلامي است و انشاء‌الله درآينده شاهد رشد و بالندگي بيشتر درحوزه هاي اجتماعي ، اقتصادي و سياسي كشور خواهيم بود .
دانش آشتياني، تاكيد شعار جمهوري اسلامي را بر مشاركت جويي و تكيه برمردم توصيف كرد و گفت : مردم سالاري ديني بايد در مدرسه تمرين شود .
وي رفع تحريم ها را يكي از بزرگترين دستاوردهاي دولت تدبير و اميد دانست و خاطر نشان كرد : برخي افراد هجمه هايي را عليه دولت به راه انداخته اند كه ناشي از عدم فراگيري مهارت هاي لازم در دوران تحصيلي توسط آنهاست.


وزيرآموزش و پرورش به دستاوردهاي انقلاب اسلامي اشاره كرد و تصريح كرد :يكي از ثمرات دولت تدبير و اميد تقويت ارتباطات بين المللي است كه ايران در اين زمينه خوش درخشيد و به عنوان يك قدرت با دنيا تعامل دارد .


دكتر دانش آشتياني اظهار كرد : اگر قراراست تغييری درجامعه به وجود آيد همه بايد به دولت كمك كنند اما متاسفانه مي بينم موضوع برجام كه يكي از شفاف ترين و بزرگترين حركت هاي دولت است توسط برخي مورد سوال قرار مي گيرد.


وي افزود : اگر برجام نبود چگونه می توانستیم بافروش تنها 200هزاربشکه نفت در روز، زير ساختي در اين كشور ايجاد كنيم، نه تنها این امر امکان پذیر نبود بلكه در پرداخت حقوق كارمندان دولت هم دچار مشكل مي شديم و امروز به برکت برجام شاهدصدورروزانه بیش از2میلیون و800 هزار بشکه نفت هستیم واین مقدار نیز درحال افزایش است.


وزيرآموزش و پرورش اضافه كرد : تلاش هاي دولت تدبيرو اميد در سايه رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب وحمايت هاي مردم باعث شد تا اين مسئله به نتيجه برسد و ما امروز در مسير توسعه و رشد حركت كنيم .


عضو كابينه تدبيرو اميد افزود :اينكه امروز ايران به عنوان يك قدرت درسطح جهانی مطرح است وشاهدانعقاد قراردادهايي رابراي ايجاد زير ساخت هاي لازم با کشورهای مختلف هستیم از بركات برجام است .


وزيرآموزش و پرورش تصریح کرد: دانشي كه با روش حافظه مداري به دانش آموزان منتقل شود، هيچ تاثيري در كار آفريني نخواهد داشت، بنابراين بايد تلاش خود را بر تقليل حجم كتاب هاي درسي و كاهش سلطه كنكور بر برنامه هاي درسي و در نهايت حذف كنكور، ادامه دهيم.


وي با تاكيد بر شعار استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي، گفت: لازمه استقلال، افزايش ظرفيت هاي توليد است كه براي اين مهم، به وجود كارآفرينان نياز داريم و در اين صورت است كه مي توانيم از قيد وابستگي، رهايي يابيم.
دكتر دانش آشتياني افزود: براساس سند تحول بايد به معلم، مربي بگوييم زيرا رفتار، كردار و عمل معلمان براي دانش آموزان نقش الگويي دارد.
دانش آشتياني با اشاره به ايرادات وارده به فرم هاي ارزشيابي از سوي معلمان، گفت: كارگروهي براي بررسي اين امر تشكيل شده است كه پس از بررسي هاي لازم، به تصحيح و رفع مواردي كه داراي اشكال است، خواهند پرداخت.


وی افزود: ارزشيابي معلمان بايد براساس فعاليت و كارآيي آن ها در كلاس مشخص شود نه براساس فرم ها و لوح تقديرهاي ظاهري، زيرا آنچه اصالت دارد، نقش معلم در بهبود كيفيت آموزش و پرورش است .
وزيرآموزش و پرورش تصريح كرد: هرچند حل مشكلات مالي، زمان بر و نيازمند منابع است اماكارگروهي براي بررسي و حل مشكلات معيشتي معلمان در آموزش و پرورش تشكيل شده است.

4242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 632047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =