۰ نفر
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰

واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس شورای اروپا در اظهاراتی از نگرانی رهبران اروپایی از تصمیمات اتخاذ شده و رفتارهای رئیس جمهور آمریکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رییس شورای اروپا گفت: مهم ترین اولویت سیاسی برای اتحادیه اروپا، حفظ رابطه با آمریکاست.

دونالد توسک که به تازگی از دولت جدید آمریکا به شدت انتقاد کرده است در پایان نشست رهبران اروپا در والتا پایتخت مالت در یک کنفرانس خبری گفت: «چیزی که ما به آن نیاز داریم، وجود رابطه و آن هم رابطه ای مستحکم میان آمریکا و اروپاست.»

بر اساس این گزارش، جوزف موسکات، نخست وزیر مالت که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، در اظهاراتی از نگرانی رهبران اروپایی از برخی تصمیمات اتخاذ شده و برخی رفتارها خبر داد.

وی افزود: عزم و اراده برای گفتگو با آمریکا به قوت خود باقی است ولی زمانی که اصول زیر پا گذاشته می شوند ما نمی توانیم سکوت اختیار کنیم.

این در حالی است که آلمانی ها به آمریکا به شدت بی اعتماد شده اند. در حالی که فقط دو هفته از آغاز به کار دولت جدید آمریکا می گذرد براساس نتایج یک نظر سنجی، این کشور وجهه خود را نزد آلمانی ها به شدت از دست داده است.

در نظر سنجی انجام شده توسط شبکه رادیو و تلویزیونی ARD فقط 22 درصد از شهروندان آلمان، آمریکا را شریکی قابل اطمینان می دانند. در این نظر سنجی آمریکا تقریبا درسطح روسیه نزول کرده که 21 درصد آلمانی ها این کشور را قابل اعتماد می دانند.

قبل از انتخاب دونالد ترامپ میزان اعتماد آلمانی ها به آمریکا 37 درصد بود.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 632132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =