سرعت تغییر کاربری اراضی در استان البرز کاهش‌یافته است

مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز گفت: وضعیت تغییر کاربری اراضی در استان البرز نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته و امیدواریم با فرهنگ‌سازی صورت گرفته، این میزان روزبه‌روز کمتر شود.

به گزارش خبر آنلاین، موسوی در نشست مشترک با خبرنگاران گفت: در سال 94 تعداد 1355 پرونده در خصوص تخلفات اراضی به محاکم قضایی فرستاده شد که در سال 1395 ، 138 مورد کاهش داشته و این روند مثبتی را نشان می‌دهد که مردم را در این زمینه آگاه‌تر ساخته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مصلحت‌اندیشی مردم در حفظ اراضی کشاورزی می‌تواند توسعه کشاورزی استان را در پی داشته باشد تأکید کرد: تا زمانی که اکثریت افکار عمومی به این باور نرسیده و همکاری لازم را با حوزه انتظامی و مدیریتی جهاد کشاورزی نداشته باشند نمی‌توان به دورنمای توسعه دست‌یافت.

موسوی با معرفی سامانه 131 به‌عنوان سامانه گزارش‌های مردمی در حوزه اراضی اضافه کرد: این سامانه کلیه تغییر کاربری‌ها و تخلفات را در حوزه کشاورزی گزارش می‌دهد و در این راستا و در سال 1394، 1119 تماس مردمی به این سامانه واردشده و تا به امروز و در سال 95 شاهد 1950 گزارش مردمی از سوی عموم بوده‌ایم که حس مسئولیت مردم را در این خصوص نشان می‌دهد. وی تصریح کرد: گشت‌های حفاظت اراضی با ماشین‌های مجهز به سیستم ردیابی است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سیستم نظارت بر اراضی جدی‌تر خواهد بود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز با اعلام اینکه درخواست برای تغییر کاربری اراضی در سال نودوپنج نسبت به سال نودوچهار 24 درصد کاهش‌یافته افزود: درصورتی‌که مردم برای تغییر کاربری اراضی خود از سیستم قانونی اقدام کنند به‌هیچ‌وجه نیاز به برخوردهای انتظامی و قلع‌وقمع نخواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 632334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =