ایرنا نوشت: سخنگوی شرکت هواپیمایی قطر (قطر ایرویز) امروز شنبه، گفت که این شرکت به همه مسافرانی که در نتیجه فرمان اجرایی «دونالد ترامپ» از ورود به آمریکا منع شده بودند، اجازه داد سوار هواپیماهایشان به مقصد آمریکا شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تصمیم به دنبال آن انجام شد که یک قاضی فدرال مانع از اجرای فرمان ترامپ شد.
در بیانیه ای که در تارنمای این شرکت هواپیمایی منتشر شده آمده است: شرکت گمرک و حفاظت مرزی آمریکا (CBP) به قطر ایرویز توصیه کرده که می تواند مسافران هفت کشور عمدتا مسلمان و همه مهاجرانی را که طبق فرمان مذکور از ورود به آمریکا منع شده بودند، سوار هواپیما به مقصد آمریکا کنند.


یکی از سخنگویان زن این شرکت هواپیمایی (که نامش فاش نشده) این خبر را تایید کرد و گفت، شرکت متبوعش پذیرش همه مسافرانی را که دارای اسناد سفر معتبر هستند، آغاز کرده است.
ترامپ جمعه (هشت بهمن) فرمانی را امضا کرد که به موجب آن اتباع هفت کشور ایران، لیبی، عراق، سومالی، سودان، سوریه و یمن و همه پناهجویان از ورود به آمریکا منع شدند.
دستور قاضی فدرال در جلوگیری از اجرای این فرمان چالش بزرگی برای این اقدام ترامپ محسوب می شود هر چند که دولت و همچنان می تواند چنین سیاستی را حفظ کرد و این حکم را اجرایی کند.


به گزارش ایرنا، شرکت هواپیمایی قطر ایرویز شنبه پیش با صدور بیانیه ای به مسافرانی از هفت کشور ممنوع السفر به آمریکا که قصد سفر به این کشور را دارند، توصیه کرده بود که کارت سبز آمریکا یا روادید دیپلماتیک به همراه داشته باشند.
در بیانیه این شرکت آمده بود: افرادی از ملیت های ایران، سودان، لیبی، سومالی، سوریه، عراق و یمن تنها در صورتی می توانند به آمریکا سفر کنند که اقامت دائم این کشور را داشته یا از روادید دیپلماتیک برخوردار باشند.
اداره گمرک آمریکا امروز شنبه (16 بهمن) به شرکت های هواپیمایی اجازه داد تمام دارندگان روادید را به مقصد آمریکا سوار کنند.
حکم تعلیق موقت فرمان اجرایی ممنوعیت مهاجرتی دونالد ترامپ جمعه (دیروز) توسط قاضی 'جیمز رابرت' قاضی فدرال سیاتل در ایالت واشنگتن صادر شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 632409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =