ایرنا نوشت: 'ایوب القراء' معاون وزیر امور همکاری منطقه ای کابینه رژیم صهیونیستی از حزب حاکم لیکود روز /شنبه/ در گفت وگو با شبکه یک تلویزیون رسمی این رژیم گفت که بنیامین نتانیاهو، با حمایت دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا دعوت نامه‌ای را برای سفر به ریاض به صورت رسمی دریافت خواهد کرد.

این مقام رژیم صهیونیستی که از افراد تاثیر گذار در حزب لیکود و از افراد نزدیک به نتانیاهو است، مدعی شده که این دعوت عربستان از نتانیاهو بر اساس هماهنگی میان خاندان حاکم در ریاض و دونالد ترامپ انجام می شود.

این در حالی است که خبرگزاری بلومبرگ در چارچوب گزارشی که ژوئن سال 2015 میلادی منتشر کرد، نوشت: نمایندگانی از اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و عربستان تاکنون پنج بار نشست های محرمانه داشته اند و این نشست ها از آغاز سال 2014 میلادی در هند، ایتالیا و جمهوری چک آغاز شده و مقامات سعودی و اسرائیلی در مکان های مختلف از جمله در حاشیه اجلاس ها و همایش ها به طور علنی و غیرعلنی ملاقات کرده اند.

ملاقات بین «انور عشقی» ژنرال بازنشسته و مشاور رئیس سابق دستگاه امنیتی سعودی با «دوری گولد» از مشاوران ارشد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «شمعون شابیرا» عضو وزارت خارجه این رژیم در همایش مشترک به میزبانی شورای روابط خارجی آمریکا آمریکا در واشنگتن به طور آشکار برگزار شد.

همچنین نهادهای وابسته به 'شموئل بار' مسئول اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی به مسئولان عربستان سعودی در شناسایی تهدیدات احتمالی از طریق زیر نظر داشتن شبکه های اجتماعی کمک می کند، این موضوعی است که رادیو رژیم صهیونیستی آن را اعلام کرده است.
این در حالی است که تحلیلگران صهیونیست معتقدند که در سال نخست ریاست جمهوری دونالد ترامپ روابط تل آویو با کشورهای عربی که پیشتر با آنها روابط دیپلماتیک نداشت گسترش خواهد یافت. همچنین روابط جهان عرب به خصوص عربستان با رژیم صهیونیستی شاهد یک گشایش خواهد بود.

روزنامه صهیونیستی معاریو به نقل از یک مقام اسرائیلی که در ملاقات های با سعودی ها حاضر بوده است، تاکید کرده که سعودی ها با دیدگاه ها و رویکردهای مشابه با اسرائیل (رژیم صهیونیستی) ما را شگفت زده کردند، از همان مسائلی در ملاقات ها سخن می گویند که ما دوست داریم، بنابر این سازش با آنها دور نیست و ما فقط منتظر مناسب تر شدن شرایط هستیم.
به نظر می رسد با پیروزی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و تشدید اقدامات غیرقانونی واشنگتن علیه ایران، محور صهیونیستی- عربی منطقه به دنبال سواستفاده از شرایط موجود سیاسی به نفع خود در منطقه است تا از رهگذر آن با آنچه ' تهدید فزاینده ایران' می نامند، مقابله کنند.

اکنون که دولت جدید آمریکا، بر خلاف قوانین مصرح بین المللی، دست به انجام اقدامات غیرقانونی علیه قدرت برتر خاورمیانه، ایران، زده است، محور صهیونیستی- عربی منطقه در توهم بیمار گونه خود درصدد تشکیل مثلثی شوم با حمایت آمریکا است تا ضمن تحقق منافع واشنگتن در منطقه، اهداف نامشروع خود در منطقه را مورد حمایت قرار دهد.

باید منتظر نشست و اقدامات بعدی واشنگتن، تل آویو و ریاض بود تا آرایش سیاسی این مثلث شوم در مختصات سیاسی منطقه خاورمیانه به خوبی مشخص گردد و سیاست های آنها در منطقه بیشتر روشن شود.
در این میان، طرح سخنان جنگ افروزانه و تحریک آمیز این مثلث شوم علیه ایران، توطئه ای حساب شده است تا بدین وسیله جایگاه برجسته ایران را در میان افکار عمومی منطقه مخدوش سازد و مقدمات نقشه های شوم خود را فراهم نماید.
در این میان، رصد دقیق اقدامات سیاسی و نظامی دشمنان در منطقه و بررسی دقیق آرایش دیپلماتیک آنها در ژئوپلتیک خاورمیانه، امری ضروری به نظر می رسد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 632760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =