پروژه کارخانه آهک صنعتی و هیدراته پلدختر یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های اقتصادمقاومتی

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: پروژه کارخانه آهک صنعتی و هیدراته پلدختر یکی از اصلی ترین پروژه های اقتصاد مقاومتی در جهت جلوگیری از خام فروشی و استفاده از نعمت خدادای از این منطقه است

اسمااسماعیل پور: مهدی کرباسیان در مراسم آغاز عملیات اجرایی کارخانه آهک صنعتی و هیدراته شهرستان پلدختر افزود: سرمایه گذاران پروژه کارخانه آهک صنعتی و هیدراته جوانان شهرستان پلدختر را به کار بگیرند .

وی گفت: تولید محصول این معدن در نهایت فرآوری خواهد شد و در صنعت فولاد و مس که جز ضرورت های تولید است نه تنها در شهرستان پلدختر بلکه درسطح کشور استفاده می شود .

وی افزود: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در کنار بخش خصوصی هر چه سریعتر این پروژه به بهره برداری می رساند .

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: در حضور همه مقامات و مردم اعلام می داریم که از نظر بودجه جای نگرانی نیست و شرکت نوسازی صنایع و ایمیدرو بودجه این پروژه را به طور کامل پرداخت می کند .

کرباسیان افزود: این پروژه حدود 150 نفر اشتغال مستقیم و تولید 150 هزار تن آهک هیدراته و فاز های بعدی هم دارد.

وی گفت: شهرستان پلدختر کوه تا کوه نعمت خدادادی معدن آهک دارد که باید بهره برداری و استفاده شود .

استاندار لرستان گفت: در ایام الله دهه فجر امسال یکهزار و 994 پروژه با اعتباری بیش از دو هزار و 89 میلیارد تومان در استان به بهره برداری می رسد .

هوشنگ بازوند افزود : این پروژه که شاید نخستین پروژه صنعتی در استان لرستان باشد یکی از پروژه های دهه فجر استان است .

وی گفت: استان لرستان همچنان از بیکاری رنج می برد کمتر خانواده ای پیدا می شود که یک فرد بیکاری نداشته باشد و این به دلیل وجود 15 سال رتبه اول بیکاری استان لرستان در کشوراست .

وی افزود: استان لرستان علی رغم ظرفیت ها ، پتانسیل ها و قابلیت های بسیار خوب طبق آسیب شناسی انجام شده حضور بخش خصوصی در آن بسیار فقیرانه بوده است .

وی گفت: در گذشته دولت به دنبال توسعه استان بدون حضور بخش خصوصی بود که جوابگو نبود و در این چندسال بخش خصوصی وارد عمل شد و سالیانه حدود 5 هزار میلیارد تومان در استان لرستان سرمایه گذاری صورت می گیرد تا شاید بعد از گذشت 5 سال بیکاری استان به میانگین کشوری برسد .

بازوند با بیان این که مردم شهرستان پلدختر از کلنگ زنی ها خاطره خوشی ندارند افزود: بعضی پروژه ها در استان از کلنگ زنی تا آغاز عملیات اجرایی 5 سال و از عملیات تا 15 سال تازه 65 درصد پیشرفت داشته است که این مسئله موجب بی اعتمادی مردم شده است .

بازوند از معاون وزیر صنعت خواست که عملیات اجرایی این پروژه در اسرع وقت آغاز و مردم خاطره بدی نداشته و خاطرات قبلی فراموش شود .

استاندار لرستان از مسوولان شهرستان پلدختر خواست که سرمایه گذاران را کمک کنند و مشکلات احتمالی را حل کنند و در این رابطه فرماندار شهرستان پلدختر مکلف است که مشکلات سر راه سرمایه گذاران حل کند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =