۰ نفر
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۸

علی پاکزاد سردبیر روزنامه عصر اقتصاد در سرمقاله این روزنامه نوشت:متاسفانه هنوز مدیران اجرایی ما توان مدیریت انتظارات را ندارند و با ادامه اعتراضاتی که پیش آمده می توان انتظار داشت فاز جدیدی از بحران پلاسکو در حال کلید خوردن است.

بلد نیستیم انتظارات را مدیریت کنیم، احساسی عمل می کنیم و در نهایت متهم می شویم به دروغگویی... اینها بسیار شبیه کلماتی است که مشاوران به بسیاری از زوج های ایرانی می گویند ولی خطاب این جملات، در این سرمقاله نه زوجها و خانواده های ایرانی که مدیران ارشدی است.

زمانی که حادثه پلاسکو اتفاق افتاد تمام ایران متاثر شد، تلخی حادثه و ایثار مثال زدنی آتشنشانان رشید ایرانی در کنار دارایی هایی که خاکستر شده بود فضایی سنگین را ساخت و در ادامه آن شاهد همدردی گسترده مردم بودیم، گروهی با حضور در ایستگاههای آتشنشانی به سوگواری برای شهدای حادثه پرداختند، گروهی در فضای مجازی با ادای احترام به جان باختگان به همدردی با آسیب دیدگان و بازماندگان پرداختند و پیام های تسلیت نیز از سوی سازمانها و نهاد های مختلف همه و همه نشان از سوگواری و همدردی ملی برای حادثه ای بود که رخ داده بود.

اما در همین اثناء دستگاههای مختلف بنا به حیطه فعالیت خود در مورد حمایت از بازماندگان و مالباختگان وعده های را مطرح کردند. پرداخت بیمه و جبران خسارت، پرداخت وامهای بلاعوض و... اما به نظر می رسد این وعده ها در حل وعده باقی مانده است. مالباختگان به بانکهایی که وعده حمایت داده اند مراجعه کرده با در بسته مواجه شده اند و هنوز در مورد عملیاتی شدن باقی وعده ها نیز خبر موثقی منتشر نشده است.

مشکل اینجاست که مدیران در جریان حادثه احساسی عمل کرده و بدون در نظر گرفتن دامنه انتظاراتی که معدههای آنها اینجا می کند با جریان همراهی کرده اند، همراهی که ای کاش با لحاظ کردن توان دستگاه تحت مدیریت و در نظر گفرتن دوره زمانی لازم برای اجرای وعده ها موضوع را مطرح می کردند . متاسفانه هنوز مدیران اجرایی ما توان مدیریت انتظارات را ندارند و با ادامه اعتراضاتی که پیش آمده می توان انتظار داشت فاز جدیدی از بحران پلاسکو در حال کلید خوردن است که در این فاز کل نظام اجرایی کشور زیر سئوال رفته و متهم به طرح وعده های دروغ می شود.

متاسفانه فاجعه انسنی پلاسکو با همین وعدهای احساسی و لجاجت شهرداری در حال بدل شدن به خوراک جنجال های سیاسی است، جنجالهایی که در دنیای کوچک شده با رسانه های گروهی بهای سنگینی به حیثیت کل جامعه و نظام ایران تحمیل می کند و هیچ یک از این بحران سازان نیز حاضر به پذیرش تبعات عملکرد غلط خود نیستند، در چنین فضایی واقعا انتظارات از کمیته حقیقت یابی که با دستور رئیس جمهور مسئول رسیدگی به حادثه پلاسکو شده اند بالا رفته است.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =