در دیدار علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی و هیأت همراه از برق منطقه ای باختر، فرهاد شبیهی مدیر عامل این شرکت گزارشی از وضعیت شبکه برق باختر و ظرفیتهای ایجاد شده در شبکه برق شهرستان شازند را ارائه کرد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی مهندس شبیهی افزود :برق باختر در كريدور جنوب به شمال شبكه برق كشور قرار گرفته با چندين نيروگاه و سد ارتباط دارد و بر اين اساس رتبه اول ترانزيت انرژي برق را دارا مي باشد.
وی بيان داشت: در حال حاضر بيش از 5 ميليون نفر در محدوده اين شركت از خدمات برق رساني بهره مند مي شوند و با اقدامات صورت گرفته در خصوص ايجاد تأسيسات برق و گسترش شبكه ، بستر مناسبي جهت رشد و توسعه صنعت و كشاورزي در منطقه ايجاد شده است .
شبيهي افزود: متوسط ميانگين مصرف برق در استان مركزي در بخش صنعت بيش از 65 % مي باشد كه اين ميزان دو برابر متوسط كشور مي باشد.
وي ادامه داد:در منطقه شازند علاوه بر وجود ظرفيت لازم در بخش كشاورزي پتانسيل مناسبي در حوزه صنعت نيز دارا مي باشد، لذا ظرفيت تجهيزات منصوبه در اين منطقه در حال حاضر بيش از نياز مصرف بوده و بستر لازم جهت توسعه بخش صنعت و كشاورزي از لحاظ تامين انرژي مطمئن براي سرمايه گذاري مهيا مي باشد.
مدير عامل برق منطقه اي باختر در حوزه تامين انرژي برق از طريق انرژيهاي تجديد پذير بيان داشت : در استان مركزي مناطق مناسبي جهت توليد برق از طريق باد و خورشيد وجود دارد كه لازم است با سرمايه گذاري از اين فرصتها در جهت كاهش مصرف منابع فسيلي و حفظ محيط زيست بهره برد.
ابراهيمي نماينده مردم شازند در مجلس شوراي اسلامي ضمن تبريك ايام دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي از تلاشهاي كاركنان ودست اندركاران حوزه صنعت برق تشكر نمود و افزود: صنعت برق يك صنعت زير بنايي و اساسي در تحقق اقتصاد مقاومتي مي باشد و برق منطقه اي باختر با توجه به جايگاه و موقعيت استراتژيك در شبكه برق كشور در تحقق اين امر نقش بسيار موثري برعهده دارد.
وي خدمات انجام گرفته در اين شركت را ستودني ارزيابي نمود و اظهار داشت : بايد زمينه هاي لازم در خصوص استفاده از فن آوري هاي نوين تامين برق از انرژي هاي تجديد پذير مورد توجه مسئولين قرار گيرد.
اين گزارش مي افزايد در ادامه علي ابراهيمي مطالبات و خواسته هاي مردم شازند را مطرح و در خصوص راهكارهاي تحقق آنها بحث و تبادل نظر صورت گرفت .

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633626

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =