ایرنا نوشت: روزنامه «ایندیپندنت» سه شنبه شب در گزارشی به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکا نوشت: مشاوران نظامی ترامپ حمله اخیر آمریکا به یمن را طراحی کرده بودند.

گزارش روزنامه ایندیپندنت با اشاره به حمله هوایی اخیر جنگنده های ارتش آمریکا به استان «البیضا» یمن می افزاید: «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا و «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با گفتن این عبارت که «اوباما آنقدر جرات نداشت که در عمل این کار (سخت) را انجام دهد»، وی را متقاعد به تصمیم در مورد حمله به یمن کردند.

بر اساس گزارش این روزنامه انگلیسی، در حمله هوایی آمریکا به استان البیضاء یمن که دو ماه پیش از شروع به کار ترامپ در کاخ سفید طرح ریزی شده بود، یک سرباز آمریکایی کشته و سه نظامی آمریکایی نیز زخمی شدند اما «قاسم الریمی» سرکرده القاعده مورد هدف این جنگنده ها قرار نگرفت.
ایندیپندنت تاکید کرد: آنها (مشاوران نظامی ترامپ) بر این باور بودند که کشته شدن الریمی تغییردهنده بازی در مسیر مبارزه با القاعده است.
گزارش این روزنامه انگلیسی از ناموفق بودن حمله هوایی اخیر آمریکا به یمن در حالی است که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا 13 بهمن سال جاری با صدور بیانیه ای اعلام کرد قربانیان احتمالا در شلیک هوایی برای کمک به نیروهای آمریکایی کشته شدند.
ارتش آمریکا اعلام کرد 14 افراطی دراستان البیضاء در حمله به مواضع القاعده در جزیره العرب کشته شدند این در حالی است که امدادگران شمار کشته ها را 30 تن از جمله 10 زن وکودک اعلام کردند.
این حمله اولین عملیات نیروهای آمریکایی در راستای مبارزه با تروریسم از زمان روی کار آمدن ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا از 20 ژانویه (1 بهمن) تاکنون است.
بر اساس گزارش های منتشره، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مجوز حمله زمینی نیروهای ویژه این کشور را به مقر القاعده در یمن صادر کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =