۰ نفر
۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۹

کریستین ساینس مانیتور : دادگاه امریکا به تازگی حکم کرده است افرادی که در افغانستان در پایگاه های نظامی امریکا در بازداشت بسر می برند، حق ندارند علت بازداشت خود را در دادگاه زیر سؤال ببرند.

دادگاه استیناف فدرال امریکا در واشنگتن ضمن صدور این حکم که به نفع ارتش امریکا و دولت این کشور صادر شد افزود، این افراد که در پایگاه نظامی امریکا در بگرامِ افغانستان زندانی اند، جنگجویان دشمن تلقی شده و وکلای آنان مجاز نیستند، برای این افراد، حقوقی را که برای شهروندان مجرم امریکایی در نظر گرفته شده در خواست کنند. این بدان معنا است که ارتش امریکا این حق را دارد که این زندانیان را تا هر مدتی که لازم بداند در بازداشت نگه دارد.


هیئت سه نفره این دادگاه که به طور متفق القول، این حکم را صادر کرده اند، علت اصلی عقیده خود را در این خصوص این موضوع عنوان کردند که پایگاه نظامی بگرامِ امریکا در افغانستان در منطقه فعال جنگی قرار دارد و قوانین مدنی و معمولی مربوط به شهروندان امریکا در چنین شرایطی که جنگجویان دشمن در حین نبرد دستگیر شده اند، صادق و قابل اجرا نیست. این در حالی است بسیاری از ششصد زندانی پایگاه بگرام، حدود پنج تا هفت سال است که بدون دارا بودن هرگونه حمایت حقوقی و قانونی در این پایگاه نظامیِ امریکا در خاک افغانستان در حبس بسر می برند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 63432

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =