۰ نفر
۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۷

ناصر شهنازی ، مربی تیم ملی والیبال نوجوانان

سرمربی تیم والیبال نوجوانان از قهرمانی تیمش راضی است .تیمی که به قول خودش بدون ستاره وبا کار گروهی به خواسته اش رسید.هرچند او معتقداست چهار تیم دیگر هم شانس قهرمانی آسیا را داشتند اما ایرانی ها خواستند و آن را گرفتند.حالا برنامه او و شاگردانش قهرمانی در المپیک سنگاپور است. اگر چه کار خیلی سختی است

*مسابقه ها چطور بود؟

این رقابتها انتخابی المپیک سنگاپور و مسابقه های جهانی مصر بود و هر تیمی که قهرمان می شد سهمیه المپیک می گرفت و دو تیم اول هم جهانی می شدند .به همین خاطر همه تیم ها با ساز و برگ ورزشی آمده بودند. این مساله کار را سخت تر کرده بود.

*فکر می کردید تیمتان قهرمان شود؟

صد در صد.بازیکنان من با همه وجودشان خوب کار کردند.ما از 18 آبان سال قبل که بازیکنان در اردوها تمرین می کردند،برای بچه ها جا انداختیم که هدف ما و همه تلاش ها برای قهرمانی در آسیاست.که الحمدا... به هدفمان رسیدیم.

*اما تیم شما در بازیها و به ویژه فینال بیشتربه حریفان روی اشتباهات فردی امتیاز می داد تا این که آنها امتیاز بگیرند؟

این را در نظر بگیرید که تیم،تیم چین بود. بازیکنان این تیم از بین میلیاردها نفر انتخاب شده اند.این را هم فراموش نکنیم که بازیکنان ما بی تجربه بودند.به جز صادقیانی که بازیکن ذخیره تیم قبلی نوجوانان بود بقیه تجربه مسابقه بین المللی نداشتند و البته استرس قهرمانی هم درصد اشتباهات ار بیشتر می کند. هرچند با کار گروهی ،به هدفمان رسیدیم.

*بقیه تیم ها هم مثل بازیکنان شما برای اولین بار مسابقه نوجوانان را تجربه می کردند؟

طبیعی است که این شرایط برای بقیه تیم ها هم بود.اما ایران میزبان بود وامتیاز میزبانی فشار بیشتری به بچه های ما وارد می کرد.به ویژه که قهرمانی آسیا بود و انتخابی جهان .ما باید از قهرمانی امان دفاع می کردیم.اما بقیه شرایط ما را نداشتند و پس استرس کمتری را هم تحمل می کردند.

*بازی در حضور رئیس سازمان تربیت بدنی و معاونش اذیت نکرد؟

به بچه ها یاد داده ایم وقتی وارد زمین می شوند فقط به والیبال و موفقیت فکر کنند.به آنها ذهنیت دادیم که تنها برای قهرمانی بجنگند. حضور آقای سعیدلو و سجادی هم تنها از نظر روحی بچه ها را شارژ کرد تا به خواسته اشان برسند.

*حالا با المپیک شدن کار تان سخت تر شده؟

فکر می کنم حضور در المپیک یک جور قهرمانی است.البته رسیدن در جمع 6 تیم اول دنیا بزرگترین هدف ماست. اما کار زیادی داریم .باید ضعف های تیم را برطرف کنیم و نقاط قوت را تقویت کنیم تا در المپیک بدرخشد.قهرمان شود.

*یعنی به قهرمانی المپیک فکر می کنید؟

اصلا به جز قهرمانی به چیز دیگری فکر نمی کنم. اگر این طور نباشد نمی توانیم به قهرمانی برسیم.همه تلاش ها برای قهرمانی است.

*برنامه های تیم برای المپیک از چه زمانی شروع می شود؟

حالا آقای داورزنی برای اجلاس والیبال در گوانگ ژو ست.باید برگردد.برنامه های تیم را به او می دهیم.البته قبل از این چون می دانستم قهرمان می شویم برنامه های سنگاپور را به فدراسیون داده ام اما با آمدن آقای داورزنی و حتمی شدن برنامه ها از هفته آینده اردوها را شروع می کنیم.

*دوباره همین بازیکنان به اردو می آیند؟

قرار است همین 12 نفر به همراه تعدادی از بازیکنانی که تا آخرین روزها در اردو بودند و خط خوردند دوباره به اردو دعوت می شوند.

* یک درصد هم شانس قهرمانی را به بقیه تیم ها می دادید؟

روز اولی که مسابقه ها را دیدم برای پنج تیم شانس قهرمانی قائل شدم.چین،ژاپن،کره،هند وایران.وقتی با چین در دورمقدماتی بازی کردیم مطمئن شدم چین یکی ار فینالیتهاست.با بردی که از این تیم گرفتیم اما می دانستم تیمم دوباره آن را می برد و قهرمان می شود که همین اتفاق هم افتاد.

* در بازی فینال نگران باخت به چین با شناختی که از تیم داشت نبودید؟

من و کادرم اطمینان صد در صد به قهرمانی تیم داشتیم.حتی برای رسیدن به ان با تغییر تاکتیک که توسط آنالیزور بررسی می شد در بازی فینال تغییر تاکتیک می دادیم.

*پس با این قهرمانی از شاگردانتان راضی هستید؟

این دوره تنها دوره ای بود که تیم ایران ستاره نداشت.مهمترین عامل برد تیم کار گروهی بود.بهترین نتیجه راهم گرفت. هر بازیکنی که به زمین می رفت زبق برنامه تاکتیکی کار می کرد. مشکل هم نداشتیم.بچه ها خیلی تلاش کردند و مزد زحماتشان را هم گرفتند. من هم راضی ام

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 63434

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =