تلاش بی‌فایده داوران برلیناله برای فرار از سیاست

هر چند هیچ یک از اعضای هیات داوران برلیناله در نشست خبری روز افتتاحیه جشنواره، نام دونالد ترامپ را به زبان نیاورد اما سایه رییس‌جمهور جنجالی آمریکا بر جلسه سنگینی می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مگی جیلنهال از اعضای هیات داوران برلیناله در این نشست گفت: «برای من به عنوان یک آمریکایی حضور در چنین جشنواره‌ای در این زمان خارق‌العاده است. می‌خواهم که مردم سراسر جهان بدانند در کشور من مردم بسیاری هستند که آماده‌اند تا ایستادگی کنند.»

یکی از حاضران در جلسه از دیگو لونا بازیگر مکزیکی سینما درباره طرح دونالد ترامپ برای دیوار کشیدن در مرز مکزیک و آمریکا پرسید. لونا در پاسخ گفت: «من همواره دنبال راه‌هایی برای از میان برداشتن دیوارها بودم. تنها نکته مثبتی که طرح ترامپ داشت، واکنش‌های مردم به آن بود و من هم قصد دارم بخشی از این واکنش‌ها در رد تمام نافهمی‌ها و نفرت‌پراکنی‌ها باشم. من هر ماه سه یا چهار بار از آن مرز می‌گذرم. در سوی دیگر مرز داستان‌های بسیاری از عشق است.»

لونا در ادامه با ادای احترام با طبیعت سیاسی بسیاری از فیلم‌های جشنواره فیلم برلین تاکید کرد: «ما برای پیام دادن اینجا نیستیم. ما اینجاییم که پیام‌ها را بشنویم. سینما ابزار تغییر است ما اینجا هستیم که بشنویم و صداهای مختلف را تحسین کنیم.»

رییس هیات داوران هم بر دوری خود از سیاست تاکید کرد. پل ورهوفن هلندی گفت: «من تنها برای تماشای فیلم بدون هیچ گونه تعصب سیاسی اینجا هستم. مسئله مهم کیفیت فیلم‌ها است.»

مگی جیلنهال، دیگو لونا، وانگ کوانان، اولافور الیاسون، یولیا ینچ و دورا بوشوشا فوراتی هیات داوران شصت‌وهفتمین دوره جشنواره برلین به ریاست پل ورهوفن را تشکیل می‌دهند.

منبع:‌ ورایتی / ۹ فوریه

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 634536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =