راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن که قرار بود ساعت ۹ صبح روز جمعه همزمان در سراسر کشور آغاز شود، از ساعتی پیش از آن با حضور اقشار مختلف مردم در تهران آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین در همین راستا، همزمان با برگزاری راهپیمایی 22 بهمن در تهران و سراسر کشور، راهپیمایان تهرانی با شعار مرگ بر آمریکا به تهدید‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه ملت ایران پاسخ گفتند و برخی دیگر از راهپیمایان تصویر ترامپ را به آتش کشیدند.

آنگونه که تسنیم گزارش داده است امسال بیش از 6000 خبرنگار، عکاس و تصویربردار مراسم راهپیمایی 22 بهمن را پوشش خبری می‌دهند. از این تعداد 2750 خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری و خبری داخلی و 250 خبرنگار خارجی ( فقط در تهران) و بیش از 3000 خبرنگار، عکاس و تصویربردار در تمامی استان‌های کشور به انعکاس حماسه حضور فاطمی مردم ایران در فجر سی و هشتم می‌پردازند.

برخی راهپیمایان نیز در حمایت از قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور، ماکت موشک‌های ایران را به راهپیمایی 22 بهمن آوردند تا حمایت خود از افزایش توان دفاع و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح را اعلام کنند.

همچنین به روایت ایسنا توزیع پرچم‌هایی با مضمون مرگ بر آمریکا در راهپیمایی 22 بهمن از دیگر حواشی این مراسم بود.  برخی از سازمان‌ها و نهادها نیز در مسیر راهپیمایی غرفه‌هایی را ایجاد کرده و با راهپیمایان همراهی می‌کنند.

پس از صدور دستور ممنوعیت ورود مسلمانان هفت کشور به آمریکا از سوی ترامپ، برخی از مردم این کشور اعتراض‌هایی را نسبت به دستور رییس‌جمهورشان مطرح کردند که عکس بالا در واکنش به این موضوع در راهپیمایی امروز قابل مشاهده بود.

خبرگزاری مهر هم گزارش داده است که در راستای آزادی قریب به ۱۰۲ هزار زندانی آبرومند و بی‌بضاعت، ستاد دیه برنامه های مختلفی را دنبال کرده است، امروز هم غرفه ستاد دیه در خیابان آزادی و مسیر راهپیمایان مراسم ۲۲بهمن برپا شده است .

این غرفه میزبان مسئولین ذی ربط قضائی هنرمندان، ورزشکاران و چهره‌های محبوب مردمی است.

با اجرای طرح جدید این مجموعه حمایتی تحت عنوان «بهار انقلاب تا بهار طبیعت» ستاد دیه از ایام فجر ۹۵ تا پایان سال جاری در نظر دارد تمامی محکومان واجد شرایط بدهکار تا سقف ۲۲ میلیون تومان را از بند حبس رهایی بخشد.

سال گذشته رقم آزاد شدن زندانی ها در دهه فجر از عدد ۹۶۰ زندانی هم فراتر رفت.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 634585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =