ایسنا نوشت: در پی افزایش اعتراضات نمایندگان علیه دونالد ترامپ، دولت انگلیس به منظور جلوگیری از هرگونه تنش احتمالی، سفر ترامپ به این کشور را برای دوران تعطیلات تابستانی پارلمان برنامه ریزی کرد تا عملا سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا انجام نشود.

به گزارش روزنامه گاردین، انتظار می‌رود، رئیس‌جمهور آمریکا در سفری چهار روزه در اواخر تابستان یا اوایل پاییز به انگلیس سفر کند.

براساس اعلام مقامات انگلیسی به احتمال بسیار این سفر در اواخر ماه اوت یا ماه سپتامبر انجام می‌گیرد. این زمانبندی در حال حاضر یکی از موضوعات مورد گفت‌وگو میان دفتر نخست وزیری انگلیس و کاخ سفید است.

چندی پیش رئیس مجلس عوام انگلیس ضمن اعلام مخالفت با سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا در پارلمان این کشور در جریان سفرش به انگلیس گفت با نژادپرستی و جنسیت گرایی رئیس جمهوری آمریکا مخالف است. وی گفته بود که به عنوان یکی از سه فرد مهم در مجلس اجازه نمی‌دهد تا این دعوت از ترامپ برای ایراد سخنرانی صورت گیرد.

ترزا می گفته که ترامپ پیش از پایان سال جاری میلادی به انگلیس می‌آید. این دعوت اعتراضات گسترده مردمی را هم به دنبال داشت و قرار است انگلیسی‌ها همرمان با سفر ترامپ به لندن بزرگترین تظاهرات اعتراضی را برگزار کنند.

بسیاری از سیاستمداران انگلیسی چون جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر گفته‌اند که این بازدید و سفر باید لغو شود تا زمانیکه ترامپ دستور اجرایی‌اش را درباره لغو سفر شهروندان از هفت کشور مسلمان باطل کند.

در جریان اعتراضات به این دستور، حدود ۴۰ هزار تن در لندن دست به راهپیمایی زده و ۸ / ۱ میلیون تن هم طوماری را علیه این سفر امضا کردند.

گزارش شده که ترامپ خودش تمایل چندانی برای سخنرانی در مجلس عوام ندارد و بیشتر به دنبال شرکت در مراسمی است که در جریان این سفر برگزار می‌شود.

براساس این زمانبندی به نظر می‌رسد که ترامپ برای سخنرانی در پارلمان دعوت نشود زیرا این سفر به احتمال بسیار از روز پنجشنبه تا روز یکشنبه انجام خواهد شد و در این تاریخ پارلمان انگلیس در تعطیلات تابستانی خواهد بود.

همچنین مقامات انگلیس تمایل خود را برای اعمال محدودیت در سخنرانی‌های عمومی رئیس‌جمهور آمریکا در طول سفرش به انگلیس با توجه به اعتراضات و انتقادات گسترده در این کشور نشان داده‌اند زیرا برگزاری هرگونه تظاهرات اعتراض آمیز با حضور چندین هزار نفر در شهر بزرگی مانند لندن می‌تواند دردسرهای برای سرویس‌های امنیتی و جاسوسی داشته باشد.

براساس پیشنهادات ارائه شده رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند زمان کمی در لندن حضور داشته باشد.

همچنین یکی از مسائل دیگر که هنوز در حال بررسی است در مورد دیدار دونالد ترامپ با ملکه الیزابت است. ممکن است ترامپ بخش اعظمی از سفر خود را برای دیدار با ملکه در قلعه ویندسور به جای کاخ باکینگهام، در اسکاتلند بگذارد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =