طلبکارانی که هر یک چندین میلیارد تومان از موسسه ثامن‌الحجج طلبکارند، همچنان تسویه حساب نشده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشکلاتی که موسسه ثامن الحجج برای مردم و سپرده گذاران درست کرده، همچنان ادامه دارد و طلب میلیاردی برخی از سپرده گذاران پرداخت نشده است.
امروز در نشست خبری غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی دستگاه قضایی، خبرنگاران درباره سرنوشت پرونده این موسسه پرسش کردند.
اژه ای در پاسخ گفت: پرونده ثامن الحجج هنوز دادگاه نرفته و در دادسراست. بیش از یک میلیون نفر سپرده گذار بودند. برخی جزئی سپرده گذاری کرده بودند و برخی 20 تا 100 میلیارد تومان پول داده بودند. بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، تیم مشترک بانک مرکزی، دادسرای تهران و وزارت اطلاعات مقرر شد اینها به نحوی مدیریت شود تا همه به پولشان برسند و البته مبالغ کمتر، زودتر پرداخت شود. از لحاظ نفرات سپرده گذار، بیش از 98 درصد تعیین تکلیف شدند ولی کمتر از 2 درصد مانده اند که مبالغ شان بسیار سنگین است.
سخنگوی دستگاه قضایی ادامه داد: برای آنها هم قرار شد مبلغی نقد دهند و برخی را تقسیط کرده اند. مکانیزم دیگر، تهاتر است. برخی تسهیلات گرفته اند و باید قسط بدهند. طلبکاران اگر با بدهکاران با نظارت آن هیات توافق کنند، می توانند کار را انجام دهند. مورد دیگر این است که برخی افراد سپرده گذار، وابسته به برخی نهادها هستند. در حال بررسی ایم که چرا بودجه عمومی را در این موسسه سپرده گذار کرده اند. هنوز پرونده دادگاه نرفته، تمام تلاش این بوده مردم به پولشان برسد. این کار سنگین و خوب و هماهنگی بود. ولی عده ای که مبالغ سنگین سپرده گذار کرده اند، چرا از خود نمی پرسند چرا هیچ بانک دولتی یا خصوصی این قدر سود نمی دهد؟ چرا فقط اینجا اینقدر سود می دهد؟
او با ذکر خاطره ای در این باره گفت: آقایی مراجعه کرد به من که 17 میلیارد سرمایه گذاری کرده ام. از او پرسیدم چطور اعتماد کردی اینجا سپرده گذاری کنی؟ جز این است که اینجا سود بیشتری می داد. مشکل در این پرونده این است که اموال بعضا معارض دارد و قابل فروش نیست. دیگر این که بازار دچار رکود شده. املاکی هست که کسی خریدار نیست. این موسسه املاکی دارد که معارض دارد و برخی معارض ندارد، ولی خریداری هم اعلام آمادگی نکرده.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =