پیش از این ثبت نام در مراکز پیش دانشگاهی دولتی و غیر انتفاعی روزانه مشروط به کسب معدل 14 در امتحانات نهایی پایه سوم دبیرستان و رعایت مقررات مربوط به نظام وظیفه و شرط سن بود.

 ایسنا نوشت:

هیات وزیران براساس پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و در راستای کمک به ادامه تحصیل دانش‌آموزان در مراکز پیش‌دانشگاهی روزانه و حل مشکل افت تحصیلی برخی از دانش‌آموزان، با حذف شرط معدل از شرایط ثبت نام در مراکز پیش دانشگاهی موافقت کرد.

با تصویب هیات وزیران و بنا به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و به استناد ماده واحده قانون یک مرحله‌ای کردن آزمون سراسری و نحوه ورود به دوره پیش دانشگاهی مصوب 1377، ثبت‌نام در مراکز پیش دانشگاهی منوط به رعایت مقررات مربوط به نظام وظیفه و شرط سن شد. بر اساس این گزارش، پیش از این ثبت نام در مراکز پیش دانشگاهی دولتی و غیر انتفاعی روزانه مشروط به کسب معدل 14 در امتحانات نهایی پایه سوم دبیرستان و رعایت مقررات مربوط به نظام وظیفه و شرط سن بود که با اصلاح این تبصره از ماده 4 قانون مذکور شرط معدل حذف شده است.

همچنین براساس تبصره ماده 4 ، دانش آموزانی که معدل امتحانات کتبی نهایی پایه سوم متوسطه آنان کمتر از 14 می باشد می توانند در دوره های شبانه و یا به صورت داوطلب آزاد ادامه تحصیل دهند و همچنین دانش آموزانی که معدل امتحانات کتبی نهایی پایه سوم متوسطه آنان بیش از 14 باشد نیز در صورت تمایل می توانند در دوره های شبانه یا به صورت داوطلب آزاد ادامه تحصیل دهند.

براین اساس تبصره 3 اصلاحی نیز که به وزارت آموزش و پرورش اجازه می داد چنانچه آمار فارغ التحصیلان واجد شرایط (دارای معدل کتبی 14 و بالاتر) در برخی از مناطق کشور به ویژه مناطق محروم کمتر از (60 درصد) درصد دانش آموزان سال سوم هر یک از رشته های تحصیلی به تفکیک جنسیت باشد، حداکثر تا 60 درصد دانش آموزان سال سوم را برای ورود به دوره پیش دانشگاهی روزانه پذیرش نماید و این ظرفیت را در مناطق مشمول این تبصره طی سال های آتی به 40 درصد دانش آموزان سال سوم متوسطه تقلیل دهد، حذف شده است.

همچنین تبصره 6 الحاقی این مصوبه نیز که همه فارغ التحصیلان دوره متوسطه که مشمول سهمیه ایثارگران در آزمون سراسری ورود به دانشگاهها می باشند مازاد بر ظرفیت های تعیین شده برابر ضوابطی که وزارت آموزش و پرورش تعیین می کند می توانند در دوره پیش دانشگاهی ادامه تحصیل دهند نیز حذف شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 63576

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عیسی نجیمی IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۳/۳۰
    0 0
    چرا امتحانات نهایی بچه های سوم تجربی اینقدر سخت بود 90 درصد بچه های کلاس ما معدلشون زیر 14 میشه یعنی ما باید بریم شبانه؟
  • باقری IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    سلام ببخشید چرا امتحانات پایه سوم رشته ریاضی سال 89اینقدر سخت بود حالا من بخاطر یک درس نمی تونم برم پیش دانشگاهی ترخدا یه تسهیلاتی بذاریدبرای ما
  • حمید IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۳۰
    0 0
    من بدبخت به خاطر 4 تا معلم که پئل میگرفتند و نمره میدادند خالا باید برم سرکار و از درس خوندن محروم بشم.
  • هانیه IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    سلام من هانیه سوم ریاضی هستم خدایی خیلی امتحان حسابانتون سخت بود امروز که امتحان دادم(اعصابم به هم ریخت )مدیونین اگه کسی درسشو توشهریورپاس نکنه نزارین بره پیش بابا انصافم خوب چیزیه تروخدایه تسهیلاتی بزارین واسه ما
  • زهرا IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
    0 0
    آخه اگه کسی بتونه تو همون خرداد قبول میشه آخه چرا واسه شهریور انقدر سخت می گیرید حال ما واسه 1 درس باید بریم شبانه این انصاف نیست به خدا
  • اتابک IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    0 0
    ببخشید اگه معدل کتبی زیر 10 باشه اما قبول شده باشیم چی؟