سایت آمازون تحت‌فشار ترامپ روابط خود با ایران را قطع می‌کند

آمازون می‌گوید ممکن است تحت قانون موسوم به Iran Threat Reduction and Syria Human Rights Act به دلیل مراوده با ایران جریمه شود و به همین دلیل رابطه تجاری با اکانت های ایرانی را قطع می کند.

به گزارش خبرآنلاین، تحت این قانون آمازون به دلیل مراوده تجاری با اکانت های ایرانی بین 2012 تا 2016 جریمه می‌شود و به همین دلیل ضمن اعتراض رسمی می‌گوید تحت‌فشار مدیریت جدید کاخ سفید تجارت با ایران را قطع می‌کند.

آمازون در این مدت سعی کرده تجارت خود با اکانت های ایرانی بیرون از ایران و به مقصد مبادی ورود رسمی کالا در ایران را توسعه دهد و به ایرانیان پوشاک، لوازم الکترونیکی و مصرفی، نرم‌افزار و کتاب فروخته است.

گفتنی است اوباما در سال 2012 تحت قانون موسوم به ITRA هر نوع تجارت با ایران را غیرقانونی اعلام کرد و سپس در سال 2015 بخشی از آن را برداشت.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در گزارشی جدید از تخلف آمازون پرده برداشته است و حالا آمازون می‌گوید اقلام تا 2400 دلار را برای اکانت هایی خارج از ایران (سفارت خانه‌های ایران در ژاپن، آلمان، فرانسه، اسپانیا، استرالیا، چین) که رابطه مستقیم با دولت ایران داشته‌اند ارسال کرده و حالا تحت‌فشار مقامات جدید کاخ سفید می‌خواهد رابطه خود با اکانت های مذکور را قطع کند.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    19 0
    اصلا مگه کسی میتونست چیزی وارد کنه؟؟؟به صورت محدود با واسطه تو اونطرف یه کارایی میشد کرد که به صرفه همه نبود
    • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      4 4
      تهدیدات ترامپ داره اثر میکنه بعد از هواپیمایی هند و شرکت توتال و حرفای مدیر اسکانیا حالا چشممون به جمال امازون روشن
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    31 1
    والا آمازون که هیچ مراوده ای با ما نداشته هیچ وقت و کسی هم اگر چیزی از آمازون میخواست خرید کنه باید به امید دوست و آشنایی که اون ور آب زندگی می کنه می نشست تا مسافر ایران بشه و چیزی رو از آمازون بخره و بیاره یا با پست بفرسته. ebay هم که کلا خودش رو راحت کرده و به روی آی پی های ایرانی بسته است. من گاهی که چیزی را میخوام بخرم روی آمازون قیمت و نظرات خریداران را می خوونم و بعد تصمیم می گیرم جنسی که روی آمازون هست از فلان فروشگاه آنلاین ایرانی بخرم یا نه یا در خارج از ایران فلان جنسی را که یه فروشگاه داره بخرم یا نه؟ یه سایت هم پارسال راه افتاده بود که با همکاری شرکت پست از آمازون و ایبی خرید کنیم اما عمرش به دنیا نبود و تعطیل شد. پس آمازون هم راحت باشه.
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    24 3
    اصلا ما خودمون یه سایت زاینده رود میزنیم. هر چند آب نداره .
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    9 3
    آمازون هم دوست نداره اما ترامپ و دار و دسته اش واقعا احمقن
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    19 0
    اوضاع اصلا خوبی نیست، چند هفته پیش از انگلیس برام میخواستن بسته ای بفرستن، نتونسته بودن ، پست دی اچ ال تعهد امنیتی از مبدا میگیره، از آمریکا هم که کلا نمیشه، دو سه ماه پیش وضعیت اینطوری نبود الان وضعیتیمون خیلی بدشده، مسولان چیکار میکنن؟ من دانشجوی برق نیاز دارم از خارج لوازم بخرم همه که نباید مثل شما کارمند پشت میز نشین بشن
  • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    5 25
    از دیجی کالای خودمون میخریم بی منت
  • محمدرضا IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    4 24
    بهترین کار مبارزه شرکت های برتر ایرانی در این کارزار است. بایستی شرکت هایی مثل دیجی کالا را بست و گسترش دهیم.
    • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      30 0
      شرکت برتر داخلی موقعی بوجود میاد که رقابت آزاد باشه نه در سایه تحریم و رانت.
    • وحیدرک IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      10 0
      البته آمازون تنها یک فروشگاه کالا نیست
    • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      11 0
      دیجیکالا مدل تجاریش شبیه آمازون هست اما اصلا با آمازون به جهت تنوع کالا و قیمت قابل رقابت نیست. دیجیکالا تازه وقتی تخفیف میزنه قیمتش نزدیک میشه به قیمت بدون تخفیف آمازون و بماند که کیفیت کالاهای مشابه روی دیجیکالا و آمازون کاملا فرق می کنه.
  • حسن A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    4 6
    امازون چیه .منظور جنگل های امازون هست.
    • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      7 1
      سئوال خوبیه. بس که استفاده نکردیم یا با حسرت استفاده ازش روزگار گذروندیم دیگه یادمون رفته اصلا چی هست. جنگله یا رودخونه؟