فرانسه از پلیس بین‌الملل درخواست کرد پنج تابلو نقاشی به سرقت رفته از موزه پاریس را ردیابی کند.

به گزارش خبرآنلاین، ارزش این تابلوها بالغ بر 125 میلیون دلار است و به احتمال بسیار تاکنون از مرزهای فرانسه خارج شده‌اند.

پلیس بین‌الملل روز شنبه اعلام کرد 188 واحد خود در سراسر کشورها را به حالت آماده باش در آورده و مشخصات تابلوهای سرقت‌شده از موزه هنرهای مدرن پاریس را به پایگاه داده‌های آثار هنری سرقت شده افزوده است.

کارکنان موزه روز پنجشنبه پس از دیدن پنجره‌ای شکسته متوجه سرقت شدند، این تابلوها متعلق به استاد نقاشی پابلو پیکاسو اسپانیایی، هانری ماتیس و آمدئو مودیلیانی بوده‌اند.

ژان-میشل لوبوتین از پلیس بین‌الملل گفت: «مقامات فرانسوی تمام اطلاعات لازم برای پیدا کردن مکان و نهایتا دستگیری سارقان و بازگرداندن آثار هنری به خانه را در اختیار پلیس بین‌الملل گذاشته‌اند.»

آثار به سرقت رفته از این قرار هستند: «کبوتر با دانه‌های سبز» اثر پیکاسو، «روستایی» اثر ماتیس، «درخت زیتون در نزدیکی ایستک» اثر ژرژ باروک، «زن در میدان تیر» اثر مودیلیانی و «طبیعت بیجان و شمعدان» اثر فرنان لژه.

لوبوتین افزود:«این آثار درخشان هنرمندان مشهور چنان قابل شناسایی هستند که فروششان کاری بسیار دشوار است.»

متخصصان معتقد هستند سارقان یا به دنبال باج‌گیری از فرانسه و موزه هستند و یا در بازارهای زیرزمینی این آثار را با موادمخدر یا اسلحه معاوضه می‌کنند.

سرقت مارسی
روز جمعه نیز اثری دیگر از پیکاسو در خانه مجموعه‌داری هنری در جنوب پاریس به سرقت رفت. منبعی آگاه در اداره پلیس این خبر را روز شنبه اعلام کرد و گفت سارقان مجموعه‌دار را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

مهم‌ترین اثر به سرقت رفته لیتوگرافی از چهره یک زن بوده که اثر خود پیکاسو بوده است. لیتوگراف کپی قانونی از یک اثر هنری است که خود هنرمند یا فردی دیگر ساخته است. با توجه به کیفیت چاپ، ارزش این کپی بالا و پایین می‌رود. دیگر آثار به سرقت رفته چندان مهم نبوده‌اند.

این سرقت یکی دیگر از سرقت‌های زنجیره‌ای در مارسی است که از ماه دسامبر آغاز شد. تاکنون سارقان حدود 30 تابلو نقاشی دزدیده‌اند، از جمله تابلویی از پیکاسو از ویلایی شخصی در ماه ژانویه. طراحی از ادگار دگا، نقاش امپرسیونیست نیز در ماه دسامبر از موزه‌ای به سرقت رفته است.

طبق آمار دفتر ثبت آثار به سرقت رفته تاکنون حدود 170 اثر هنری به سرقت رفته‌اند و در میان آنها، پیکاسو هنرمندی است که بیش از سایرین آثارش مورد توجه سارقان بوده است.

رویترز / 22 مه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 63578

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =