نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث سد معشوره برای مردم این شهرستان به جای نعمت نقمت ، مصیبت و بلا است و موجب از دست دادن زندگی آنان می شود

اسمااسماعیل پور،خبرآنلاین لرستان ،سید حمیدرضا کاظمی در دومین نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان پلدخترافزود: سد معشوره در دولت گذشته با 273 میلیون متر مکعب ظرفیت با حضور رییس جمهور وقت و نماینده مردم پلدختر در مجلس کلنگ زنی شد .
وی گفت: با این ظرفیت زیاد مناطق پایین دست از جمله حوزه آبریز معمولان و پلدختر به میزان 160 کیلومتر خشک می شود در این خصوص ما به نظر کارشناسی وزارت نیرو که 53 میلیون متر مکعب ظرفیت آب سد معشوره برای مصارف آب شرب و کشت گلخانه ای رضایت داریم .
وی افزود: در این رابطه با وزیر نیرو در خصوص فشارهای سیاسی برای اقدامی بر خلاف دغدغه مردم پلدختر گوشزدهای لازم را داشته و اتمام حجت کرده ایم که در صورت عملیاتی شدن سد معشوره خلاف کارشناسی وزارت نیرو شروطی داریم.
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: باوجود سد معشوره در بالا دست مردم شهرستان پلدختر که شغل و منبع درآمد آنها کشاورزی است با معضل بی آبی مطلق روبرو شده و راهی جز مهاجرت و ترک محل زندگی خود ندارند .
کاظمی افزود: بنابر این شرط اجرایی شدن سد معشوره خلاف نظر کارشناسی وزارت نیرو برای مردم شهرستان پلدختر احداث سدچول هول و بن لار ، فعال سازی ایستگاه های پمپاژ تحت نظر وزارت نیرو است .
وی گفت: بعضی از پروژه ها که برای کشور نعمت محسوب می شوند ممکن است موجب نقمت برای بعضی مناطق شوند ، احداث سد معشوره نیز مانند آزاد راه که سه هزار شغل از مردم پلدختر گرفت برای استان و کشور نعمت است اما برای مردم شهرستان پلدختر مصیبتی است که موجب نگرانی جدی و دغدغه مردم پلدختر شده است .
وی افزود: بنابر این اجرای این پروژه باید زیر نظر کارشناس وزارت نیرو مورد مطالعه مجدد قرار گرفته و از ظرفیت آن کاسته شود ، ظرفیت فعلی این سد 5 برابر نظر کارشناسی وزارت نیرو است .
وی به راه آهن لرستان اشاره کرد و گفت: نقشه راه آهن در گذشته در مسیرآزاد راه بود با توجه به این که 80 درصد جمعیت پلدختر به سمت جاده قدیم است با پیگیری های انجام شده درخواست شد جهت بهره مندی مردم پلدختر ازخدمات این پروژه ،این خط از نزدیک جاده قدیم عبور کند.
کاظمی افزود: مقرر شد این موضوع از طریق وزارت راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گیرد که در این رابطه منتظر دستور وزیر هستیم .
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی به چهار خطه های پلدختر اشاره کرد و گفت: پروژه چهار خطه پلدختر - خرم آباد در گذشته تعطیل و راکد بود به طوری که حتی یک فاز و یا یک قطعه از آن هم تکمیل نمی شد .
وی افزود: با پیگیری های لازم و انجام شده و پرداخت 20 میلیارد اوراق بهادار به پیمانکاران این پروژه ،مقررشد 17 کیلومتر از آن تا پایان سال آسفالت و تحویل داده شود .
وی گفت: مشکلات اقتصادی دولت موجب عدم سرعت بخشیدن و راکد ماندن این پروژه بود که یک ماه پیش حدود 73 میلیارد اوراق جهت احداث دو دهانه تونل اختصاص یافت و سرمایه گذار وبرنده مناقصه هم مشخص شده اند .
وی به پمپاژه های آبرسانی شهرستان اشاره کرد و گفت:به طور کلی در شهرستان سه پروژه آبرسانی کشاورزی بن بازه چم مهر ، جایدر و واشیان مربوط به وزارت نیرو و 5 پروژه دیگر مربوط به جهاد کشاورزی است که علی رغم درآمد پایین و تخصیص های قطره چکانی اما در دستور کار قرار دارند .
کاظمی افزود: استارت اولیه پمپاژ بن بازه چم مهر زده شده تنها شبکه بین مزارع آن مشخص نشده اما هم اکنون نزدیک به 30 هکتار از زمین های این منطقه آبی شده و فعال هستند .
وی از چگونگی احداث ایستگاه های آبرسانی کشاورزی این شهرستان انتقاد کرد وگفت: ایستگاه پمپاژ واشیان هشت سال تعطیل بوده که به دلیل حب و بغض به فراموشی سپرده شد و سهل انگاری موجب شد که تجهیزات این پمپاژ در گمرگ بندرعباس جز کالاهای متروکه قرار گرفته است .
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت :جهت آزاد سازی اموال و تجهیزات پمپاژ واشیان با همکاری استاندار لرستان 15 میلیارد ریال اختصاص داده شده که تا کنون تخصیص پیدا نکرده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =