ایسنا نوشت: رئیس جمهوری چین گفت، مقام‌های ارشد دولت پکن باید برای تضمین اینکه هرگز خودشان و اطرافیانشان از قدرت سواستفاده نمی‌کنند، یک حصار ایجاد کنند و باید تادیب نفس را برای خودشان تمرین کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین از زمان روی کار آمدن در چهار سال قبل مبارزه خود را علیه فساد گسترده در کشور را آغاز کرده و به کارمندان و اعضای ارشد در دولتش هشدار داده که چنین رسوایی‌های مالی و فساد اقتصادی برای قدرت حزب حاکم مشکل ایجاد می‌کند.

ده‌ها تن از مقام‌های ارشد دولت چین به اتهام فساد و سواستفاده از قدرت و موقعیت‌هایشان زندانی شده‌اند که یکی از آنها "ژو یونگکانگ"، رئیس سابق امنیت داخلی چین است.

رئیس جمهوری چین در جریان سخنرانی در یک کارگاه درباره فساد مالی و مقابله با آن گفت، مقام‌های ارشد دولت باید تادیب نفس را برای خودشان تمرین کنند و از تمامی امتیازات برای خودشان چشم پوشی کنند.

وی ادامه داد: مقام‌های ارشد دولت چین باید یک حصار بر گرد خود ایجاد کنند و از امتیازات برای خودشان و برای اطرافیانشان چشم پوشی کنند و از قدرت سواستفاده نکنند. تمامی کارهای آنها باید براساس اصول و قوانین باشد.

در جریان پرونده‌های رسوایی فساد مالی، بسیاری از خویشاوندان، اقوام، همسر و فرزندان مقام‌های ارشد دولت چین دست داشته‌اند.

چین نهادی مستقل برای مقابله با فساد ندارد و تاکید دارد که حزب حاکم و دولت می‌توانند بر خودشان کنترل داشته باشد درحالیکه برخی از کارشناسان و فعالان چینی می‌گویند اگر کشور واقعا به دنبال مقابله با فساد است این مساله امکان پذیر نیست.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =