صدور پروانه‌های تک‌برگی شهرسازی الکترونیک در شهرداری اصفهان

شهردار اصفهان از صدور پروانه‌های تک‌برگی nfc شهرسازی الکترونیک در منطقه 13 به عنوان طرح پایلوت شهر اصفهان خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان،در چهل و ششمین برنامه هر هفته چند افتتاح در منطقه 13 از اولین پروانه ساختمانی الکترونیکی تک برگی رونمایی شد.
مهدی جمالی نژاد-شهردار اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور شفاف‌سازی، روان‌سازی و تسهیل در امور صدور پروانه ساختمانی صدور پروانه‌های تک برگی به صورت الکترونیک در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این طرح از 7 ماه گذشته در منطقه 13 شهرداری اصفهان آغاز و امروز به بهره برداری رسیده است، افزود: سیستم صدور پروانه الکترونیکی تک برگی تا پایان سال جاری در همه مناطق شهر اصفهان اجرایی خواهد شد.
شهردار اصفهان بیان کرد: همزمان با منطقه 13 تعدادی دیگر از مناطق شهرداری اصفهان نیز اقدامات اولیه اجرای این طرح را انجام داده‌اند.
وی با اشاره به افتتاح طرح شهرسازی الکترونیک در منطقه 13 خاطرنشان کرد: از اواخر سال گذشته تاکنون درصدد اجرای این طرح در شهر اصفهان بودیم که این طرح در منطقه 13 به عنوان طرح پایلوت شهر اصفهان اجرا شد.
جمالی‌نژاد با تأکید بر ضرورت تک‌برگی شدن شهرسازی الکترونیک عنوان داشت: رونمایی از پروانه‌های تک‌برگی nfc شهرسازی الکترونیک از دیگر طرح‌هایی است که امروز انجام شد.

وی با اشاره به اینکه شهرسازی الکترونیک به سمت کاهش مراجعات به شهرداری حرکت می کند، اعلام کرد: با این روند می‌توان خدمات شهرسازی به شهروندان را به صورت 24 ساعته و حتی در ایام تعطیل ارائه کرد.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه سیستم الکترونیکی صدور پروانه ساختمان بسیار جامع است، خاطرنشان کرد: سیستم محاسبات عوارض زیربنا نیز به صورت مکانیزه انجام می‌شود و مصوبات شورای اسلامی شهر و بخش‌نامه‌های وزارت کشور مبنای این محاسبات هستند.
وی با اشاره به اینکه سامانه «شهر نما» نیز همه اطلاعات مورد نیاز برای ساخت یک ساختمان در هر نقطه از شهر را در خود جای داده است، اضافه کرد: در این سامانه اطلاعاتی از جمله بزرگراه و حتی کوچه‌های یک متری را در دسترس شهروندان با چرخش 360 درجه قرار می‌دهد.
شهردار اصفهان بیان کرد: همچنین باید توجه داشته باشیم که در سامانه «شهرنما» طرح‌های تفصیلی از جمله نوع کاربری، ارتفاع پذیری و میزان عقب نشینی در هر نقطه از شهر اصفهان تعریف شده است و همه می‌توانند به این سامانه دسترسی داشته باشند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =