برخی از کاربران خبرآنلاین معتقدند که «تولید خودرو در داخل حرکت پسندیده‌ای است، اما مشکل این‌جاست که ساختار اقتصادی کشور ما اجازه بهره‌مندی کشور از مزایای این تولید را نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گزارش‌ها نشان می‌دهد که به ازای هر ۲۱۰ ایرانی یک خودرو وجود دارد، این در حالی است که این رقم در دنیا ١٢١ است. این فاصله برای خودروسازان داخلی و خارجی بازار جذابی را ساخته است.

در مقابل گروهی هم معتقدند که حجم بالای خودروها در شهرها باعث بروز ترافیک، آلودگی هوا و مسایل زیست‌محیطی شده است و البته بازار را در اختیار خارجی ها می‌گذارد. به نظر شما خودروهای جدید می‌تواند به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد یا واردات آنها؟ در این خصوص کاربران خبرآنلاین معتقدند «واردات با تعرفه کم به همراه تولید خودروهای روز باقیمت مناسب باید اتفاق بیفتد.»

«سینا» یکی از کاربران خبرآنلاین تنها به بیان یک جمله کفایت می‌کند: «ای‌کاش حرف‌های ما تاثیر داشت.»

یکی از کاربران خبرآنلاین در ادامه نوشت: «وقتي انحصاري مي‌شه، ١٠٠درصد واردات آزاد بدون انحصار بهترين راه حل هست، چون وقتي مونتاژ انجام بشه، مي‌گن مثلا ٣٠درصد قطعات بايد داخلي بشه و... ولي اون افرادي كه اين كار رو برعهده مي‌گيرن، مي‌رن چين قطعه رو ميارن و به عنوان قطعه داخلي ازش نام مي‌برن، ولي اين قطعات درجه ٣و٤ قطعا كيفيت ماشين رو مياره پايين. براي همين مونتاژ خودرو در ايران به اين وضع افتاده و ما بايد به‌خاطر اين افراد ماشين ٦٠ميليوني رو ٢٠٠ميليون خريداري كنيم، كاش انحصار از بين بره.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین عنوان کرد: «این‌که خودرو در داخل تولید شود، حرکت پسندیده‌ای است؛ کمااین‌که در خیلی از کشورها مثل ترکیه، هند، مالزی، برزیل و... این مساله باعث شکوفایی تولید این کشورها شد، اما مشکل این‌جاست که ساختار اقتصادی کشور ما اجازه بهره‌مندی کشور از مزایای این تولید را نمی‌دهد و معمولا این‌گونه تولید، عده معدودی را منتفع و اکثریت جامعه و کشور را از این بابت متضرر می‌کند؛ وگرنه راهی را که تا امروز خودروسازی داخلی رفته، دیگر کشورها هم رفتند، ولی ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم و سایر کشورها که مشابه ما عمل کردند، امروز در دنیا سهمی از بازار خودرو را دارند که به سود مردم و کشورشان است. تا این ساختار اقتصادی رانتی در کشور هست، مردم و کشور فقط از تولید و واردات خودرو ضرر می‌کنند.

یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، تصریح کرد: «شما که می‌گی فقط واردات، می‌دونی چند نفر در مملکت به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در صنعت خودرو شاغل هستند؟ لطفا فرهنگ پایین رانندگی ایرانی‌ها را به کیفیت خودرو ربط ندید. با این فرهنگ رانندگی اگه همه بنزسوار هم باشند، آمار کشته‌ها کم که نمی‌شه بماند، چند برابر می‌شه. یه سر به همین کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس بزنید و رانندگی اونا رو ببینید.»

«فریبرز» نوشت: «قطعا تولید داخل و کمک به اشتغالزایی و ارزآوری به‌جای خروج ارز از کشور اهمیت دارد؛ آن هم به سه شرط: 1- تولید محصولات روز و تغییرات در محصولات، همزمان با شرکت مادر. 2- تولید با کیفیت استاندارد برند مادر. 3- فروش به قیمت بین‌المللی و رقابتی.»

«مهربان توسی» هم عنوان کرد: «تا کی اصرار بر تولید ارابه مرگ پراید و405؟؟ مردم ایران لایق بهترین خودروها هستند. بعد از 40 سال حمایت همه‌جانبه خودروسازی درجا می‌زنه و موقع کاهش تعرفه و ایجاد فضای رقابتی است نه رانت و مافیا و...»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، نوشت: «واردات، چون فاصله زمانی استفاده از نعمت ماشین برای ما بین سن 20 سال تا حدود 60 سال هست، یعنی حداکثر 40 سال از دوران زنده بودن. بنابراین برنامه‌های پیشرفت اقتصادی و تولید ماشین به درد بخور 200 ساله مدیران برای ما مناسب نیست.»

علی متذکر شد: «کیفیت و قیمت و میزان آلایندگی برای من مهم هست. تولید داخل ثابت کرده که هیچ کدوم ار فاکتورها رو نمی‌تونه رعایت کنه.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین نوشت: «واردات با تعرفه کم به همراه تولید خودروهای روز باقیمت مناسب. همچنین با تاسیس کارخانه‌های مونتاژ خودرو به‌وسیله سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان داخلی، گوشه چشمی هم به منافع مردم طبقه متوسط داشته باشیم.»

 

35225

کد خبر 636306

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجاد A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
    2 0
    تنوع سلایق در تصمیم گیری و عدم برنامه دراز مدت و تغییر برنامه و اهداف توسط دولتها و عدم نظارت مستمر باعث این مشکل میشه

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین