ساکرنت در گزارشی مفصل به بررسی روند گلزنی رضا قوچان‌نژاد در فوتبال هلند پرداخت.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از ساکرنت، رضا قوچان‌نژاد، مهاجم ایرانی هیرنفین در این فصل عملکرد مطلوبی در تیمش داشته و بهترین گلزن ایرانی در اروپا بوده است. همین باعث شده تا ساکرنت به تمجید از گلزن ایرانی این تیم هلندی بپردازد.

در این گزارش آمده است یکشنبه گذشته برای ایرانی‌ها در سراسر جهان بسیار خاطره انگیز بود. در لیگ هلند دو تیم بالای جدولی هیرنفین و آلکمار که بازیکنان ایرانی را در اختیار دارند برابر هم به میدان رفتند. علیرضا جهانبخش در تیم آلکمار و رضا قوچان‌نژاد در تیم هیرنفین برابر هم قرار گرفتند. اولی تیمش به پیروزی رسید و دومی نیز توانست گلزنی کند.

ایران چهار سال است که بهترین تیم آسیا در رده بندی فیفا محسوب می‌شود و در مسیر درستی برای پنجمین صعود به جام جهانی قرار گرفته است. "تیم‌ ‌ملی" (آن طور که معروف شده) تعداد زیادی بازیکن در قاره اروپا دارد که برای باشگاه‌هایشان مشغول به بازی هستند. با وجود این که از تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به عنوان تیم دفاعی در قاره آسیا محسوب می‌شود، مهاجمان خوبی در سال‌های اخیر از فوتبال ایران به اروپا رفتند.

غیر از دو بازیکن ایرانی حاضر در لیگ هلند، سردار آزمون، ارزشمندترین بازیکن ایران در روستوف روسیه بازی می‌کند و به باشگاه‌های بزرگی از جمله لیورپول لینک شده است. همچنین کریم انصاری فرد، دیگر مهاجم ایرانی اخیرا به المپیاکوس یونان پیوسته است.

قوچان‌نژاد هر هفته‌ برای تیمش در لیگ هلند بازی می‌کند، چرا که با گل‌های خوبی که به ثمر رسانده است خودش را در فوتبال هلند اثبات کرده است. او در کودکی به هلند مهاجرت کرد و این فصل در بیست و دو بازی در لیگ توانسته ۱۳ گل به ثمر برساند که آخرین گل آن فعلا مربوط به گلی است که برابر آلکمار به ثمر رساند.

مارتین اودگارد، بازیکن سابق رئال‌ مادرید که در هیرنفین هم بازی قوچان‌نژاد است، با تمجید از این بازیکن ایرانی گفت‌: او واقعا مهاجم خوبی است. اگر او به خوبی تغذیه شود می‌تواند گل‌های زیادی را به ثمر برساند و ما این موضوع را در این فصل شاهد هستیم. او برابر تیم‌های بزرگی در هلند گلزنی کرده است و این نشان از ارزش بالای او می‌دهد.

این بازیکن نروژی به هت‌تریک قوچان‌نژاد برابر آیندهوون اشاره می‌کند. این اولین هت‌تریک یک بازیکن از هیرنفین بود که برابر تیمی بزرگ بعد از سال ۱۹۷۸ ثبت شد. دیداری که در دقایق پایانی تیم قوچان‌نژاد شکست بخورد.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران با تمجید از این بازیکن به ساکرنت، گفت‌: هر وقت که ما به قوچان‌نژاد نیاز داریم او به خوبی گلزنی می‌کند و پاسخ نیاز ما را می‌دهد. مهاجمان زیادی در آسیا نیستند که به طور مرتب در اروپا گلزنی کنند. رضا توانسته به این جایگاه برسد. قوچان‌نژاد بازیکنی در خدمت تیم است که در دفاع نیز خیلی قوی کار می‌کند و می‌تواند در موقعیت‌های مختلف تیم را به گل برساند.

این همان کاری بود که رضا قوچان‌نژاد در ژوئن ۲۰۱۳ انجام داد و توانست در شهر اولسان کره جنوبی، دروازه‌ این تیم را باز کند تا تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به عنوان تیم نخست به جام جهانی به برزیل راه یابد. بازیکن متولد مشهد با آرامش مثال زدنی توانست برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران گلزنی کند. او شروع بسیار خوبی در تیم‌ ‌ملی ایران داشت و در یازده بازی توانست ۹ گل به ثمر برساند و تنها گل ایران در جام جهانی برزیل را وارد دروازه‌ بوسنی و هرزگوین کند. او بعد از آن حضور موفقی در چارلتون نداشت و در ۴۳ مسابقه تنها پنج گل را به ثمر رساند و این تیم را ترک کرد تا به هیرنفین باز گردد. جایی که قبلا توانسته بود به عنوان بازیکن حرفه‌ای معرفی شود. قوچان‌نژاد حضور در فوتبال هلند، بلژیک، انگلیس، کویت و قطر را تجربه کرده است.

ماه آینده دوباره توجه‌ها به انتخابی جام جهانی در قاره آسیا باز می‌گردد. جایی که تیم‌ها برای حضور در جام جهانی تلاش خواهند کرد. قوچان‌نژاد تلاش خواهد کرد بتواند در کنار جهانبخش و دیگر بازیکنان ایرانی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را به جام جهانی برساند. هر اتفاقی که پیش آید این برای فوتبال ایران خوب است که مهاجمان زیادی دارد که می‌توانند در اروپا گلزنی کنند.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =