معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به نقش دولت در بهبود وضعیت صندوق‌های بازنشستگی گفت: دولت باید به نهادهای زیان‌ده کمک و فعالیت آنها را تسهیل کند تا برای کمک به آنها مجبور به تعریف ردیف مالی در بودجه نشود.

به گزارش خبرآنلاین،‌ محمدحسین مقیمی در بازدید از «نمایشگاه صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی» در پاسخ به این سوال که نگاه سیاسی به صندوق های بازنشستگی را چگونه ارزیابی می کنید، اظهار داشت: دولت ها بدهی هایی به صندوق ها داشته اند و از آنجایی که نقدینگی لازم را نداشتند، واحدهای صنعتی را به عنوان رد دیون به این صندوق ها داده اند.

وی ادامه داد: بعضی از این واحدها که از نظر فناوری و تکنولوژی به روز هستند، بازار فروش و رقابت دارند، تولیدات آنها قابلیت صادرات دارد و در بازار داخلی قابلیت رقابت دارند، سودآور هستند. برخی در نقطه سر به سر هستند و متاسفانه برخی از این واحدها ضررده اند. تمام تلاش مدیران ما در این بخش باید این باشد که این واحدها را اصلاح کنند و آنها را به سوی بهبود سوق دهند.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: دولت باید در این زمینه به این نهادها کمک کند. اگر دولت در این زمینه کمک نکند و راه ها را برای اصلاح آنها فراهم نکند آن زمان می توانیم بگوییم برخورد آنها سیاسی است. درواقع دولت باید کمک کننده صندوق ها باشد و راه را برای آنها باز کند تا آنها سودآور شوند. درحقیقت باید آنها را پشتیبانی کند، چراکه آنها نیاز به اصلاح ساختارهای تولیدی دارند. ماشین های آنها باید به روز شود، از فناوری ها و تکنولوژی های جدید استفاده کنند.

وی با اشاره به نقش برجام در تغییر فعالیت صندوق های بازنشستگی گفت: بعد از برجام مهم ترین کاری که باید انجام دهیم این است که ماشین آلات کارخانجات را نوسازی کنیم. ساختارهای آنها را اصلاح و به ساختارهای مالی آنها کمک کنیم. دولت باید این کار را انجام دهد و اگر این مهم را برعهده گیرد، سودآوری این کارخانجات بیشتر می شود، آن موقع دولت باید سهم کمتری را به صندوق ها کمک کند. اگر دولت این کار را نکند مجبور است پول نقد به آنها بدهد. به جای اینکه همیشه در قانون بودجه پولی برای کمک به صندوق ها در نظر بگیرند، دولت می تواند راه را باز کند تا این شرکت ها به سودآوری برسند و از محل سودآوری به بودجه صندوق کمک کنند.
29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =