پزشک مجازی که از روی تلفن مراقبت‌تان است

محققان در سان‌فرانسیسکو موفق به طراحی یک اپلیکیشن شدند که مانند یک پرستار مجازی عمل کرده و اطلاعات مختلف پزشکی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از دیجیتال ترندز، این اپلیکیشن که Sensely نام دارد، نه تنها مانند یک پرستار مجازی عمل می‌کند؛ بلکه گزینه‌هایی مانند پزشکی از راه دور، فیلم‌های آموزشی برای بیمار، نظارت بر علائم حیاتی و موارد دیگر را نیز در اختیار بیمار قرار می‌دهد.

این اپلیکیشن مانند سیری (دستیار صوتی اپل) عمل کرده و کاربر به سادگی و بدون نیاز به تایپ می‌تواند با آن صحبت کند. این فناوری به خصوص برای بیماران مسن که شاید صبر و شکیبایی لازم را برای کار کردن با گوشی‌های هوشمند یا تبلت که صفحه نمایش کوچکی دارند، نداشته باشند مناسب است.

کاربران می‌توانند از طریق یک چکاپ پنج دقیقه‌ای داده‌های سلامت خود را به دست آورده و این داده‌ها را ثبت کنند و با یک پزشک متخصص به اشتراک بگذارند.

Sensely می‌تواند این گزارش‌ها را با داده‌های به دست آمده از دستگاه‌های پزشکی مانند فناوری‌های پوشیدنی نظارت بر سلامت و یا سخت افزارهای ارائه شده توسط یک دکتر مطابقت دهند.

Senselyهمچنین راه حل‌های مراقبت‌های بهداشتی سفارشی را برای بیماری‌های مختلف ارائه می‌کند.

برای مثال، اگر شما دیابت داشته باشید،Sensely کمک خواهد کرد تا سطح مطلوب گلوکز خون خود را حفظ کرده و خطر ابتلا به عوارض مربوط به دیابت را کاهش می‌دهد.

این اپلیکیشن همچنین به صورت روزانه بر وضعیت قند خون، وزن، سلامت چشم و سلامت پای بیماران دیابتی نظارت می‌کند.

اگر کاربران دارای نارسایی قلبی باشند،Sensely بر فشار خون و رژیم غذایی آنها نظارت بیشتری خواهد داشت.

این فناوری برای کمک به متخصصان پزشکی طراحی شده تا کار خود را به صورت موثرتر انجام دهند.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =