ایرنا نوشت: اظهارات اخیر « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله تنها وابستگان آل سعود در لبنان را خشمگین و عصبانی نکرد بلکه « تروریسم صهیونیستی» نیز در واکنش به این اظهارات بار دیگر « تهدیدها و مواضع تکراری» را تکرار کرد.

 سید حسن نصرالله عصر پنجشنبه در مراسم سالگرد شهادت فرماندهان شهید و سرداران پیروزی به صهیونیست ها که به ویژه با شروع دوران ریاست جمهوری« دونالد ترامپ» تهدید لبنان به جنگ را افزایش داده اند، « شروع جنگ را بعید دانست و اما آن را نفی هم نکرد»، نصیحت کرد که مانند سال 2006 بار دیگر درباره توان و قدرت حزب الله دچار اشتباه در محاسباتی نشوند.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه « اگر جنگی به لبنان تحمیل شود، ارتش صهیونیستی از توان نظامی مقاومت اسلامی غافلگیر و شگفت زده خواهد شد»، به صهیونیست ها توصیه کرد که علاوه بر مخازن آمونیاک حیفا، نیروگاه هسته ای دیمونا را هم تخلیه کنند و برچینند.

روزنامه صهیونیستی« هاآرتص» درباره دلایل امتناع رژیم صهیونیستی از شروع جنگ علیه لبنان به « محدود بودن نتایج و فایده های این جنگ» اشاره کرد و نوشت که دو طرف در این جنگ به وارد کردن ضربه های متقابل و مبادرت می کنند که درچارچوب سیاست « بازدارندگی متقابل» و یا « تعادل راهبردی» قرار می گیرد.

هاآرتص خاطرنشان کرد که « اویگدور لیبرمن» وزیر جنگ و « نفتالی بینت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته اعتراف کرده اند که این رژیم در بیش از یک دهه گذشته هیچ جنگ و نبردی را با یک پیروزی روشن و واضح به پایان نرسانده است.
این روزنامه صهیونیستی تاکید کرد که « ارتش اسرائیل با سختی های زیادی از جمله زرادخانه موشکی حزب الله و اصابت دستکم هزار موشک در روز به خاک فلسطین اشغالی با شروع هر جنگی مواجه است».

« عاموس هرئیل» گزارشگر امور نظامی هاآرتص هم معتقد است که در جریان جنگ با حزب الله، تعداد زیادی از صهیونیست ها کشته و تاسیسات زیربنائی اسرائیل به ویژه در شمال و وسط فلسطین اشغالی نابود می شود حتی اگر بتوان به لبنان خسارت های وسیعی را تحمیل کرد.
وی ایجاد بحران بیشتر در روابط با روسیه را هم از پیامدهای شروع جنگ علیه لبنان دانست و تاکید کرد: حزب الله بخشی از ائتلافی است که روسیه آن را برای حمایت از نظام و بشار اسد رئیس جمهوری سوریه رهبری می کند.

هرئیل با تایید نظریه دبیرکل حزب الله در خصوص ناکارآمد بودن جنگ هوائی رژیم صهیونیستی علیه لبنان و رویاروئی با حمله های موشکی، خاطرنشان کرده است که ارتش صهیونیستی حتی نتوانسته با حمله های موشکی از غزه که در مقایسه با لبنان بسیار کوچک است، مقابله کند.
« یدیعوت آحرونوت» دیگر روزنامه صهیونیستی هم به امکانات و توانمندی های دو طرف در جنگ احتمالی آینده اشاره کرد و نوشت: شروع جنگ در شمال فلسطین اشغالی فوری نیست هرچند ارتش اسرائیل مواضع خود را مستحکم کرده و برای جنگ در مرزهای با لبنان و سوریه آماده شده است.
این روزنامه صهیونیستی افزود: با شروع جنگ با حزب الله، دهها هزار اسرائیلی مجبور می شوند شمال فلسطین اشغالی را ترک و به مناطق جنوبی بروند و در نتیجه تحرکات ارتش اسرائیل سخت خواهد شد و باید از راه های خاکی نظامی تردد کند.
« ناحوم برنیاع» هم در یدیعوت آحرونوت به مراحل توسعه و گسترش توان نظامی حزب الله به ویژه « یگان الرضوان» اشاره کرده و نوشته است که نیروهای این یگان نخبه آموزش های زیادی را برای ماموریت های جنگی و حمله به مواضع ارتش صهیونیستی و شهرک های نزدیک مرزهای جنوب لبنان طی کرده اند.

ناحوم افزوده است: یگان الرضوان که بعداز جنگ سال 2006 تاسیس شده ماموریت دارد تا میدان جنگ را به داخل فلسطین اشغالی منتقل کند و برد و دقت موشک های حزب الله با گذشته اصلا قابل مقایسه نیستند.

براساس این گزارش « یسرائیل کاتز» وزیر امنیت رژیم صهیونیستی هم در واکنش به اظهارات دبیرکل حزب الله گفت که « اگر حزب الله عمق و تاسیسات زیربنائی اسرائیل را موشک باران کند ، ما همه اهداف ممکن در لبنان را هدف می گیریم.
کاتز هم مانند همپیمانان سعودی در لبنان از جمله حزب جریان المستقبل، ادعا کرد که اظهارات دبیرکل حزب الله علیه تروریسم صهیونیستی و تکفیری در جهت « منافع جمهوری اسلامی ایران» است.

وی تحمیل تحریم ها بر حزب الله را با هدف تضعیف فعالیت های آن و اعمال فشارهای بیشتر بر ایران را خواستار شد.
رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از سید حسن نصرالله اعلام کرد که« حزب الله قصد دارد تاسیسات اتمی اسرائیل (دیمونا) را به تهدیدی برای اسرائیل تبدیل کند».

شبکه های تلویزیونی رژیم صهیونیستی هم با دعوت از کارشناسان و گزارشگران امنیتی و نظامی به بررسی و تحلیل و تفسیر اظهارات دبیرکل حزب الله کرده اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 637592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =