ایسنا نوشت: امیر کویت و پادشاه عمان ضمن دیدار با یکدیگر درباره کاهش تنش‌ها میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری نشنال، شیخ صباح آل احمد آل صباح امیر کویت چند روز پس از سفر حسن روحانی رئیس جمهور ایران به عمان برای یک سفر سه روزه، روز دوشنبه وارد عمان شد.

یک عضو هیات کویتی در این سفر به نشنال گفت: راه حل صلح آمیز برای مسائل منطقه‌ای نمی‌تواند بدون رایزنی با امیر کویت پس از رایزنی‌های سلطان قابوس با رئیس جمهور ایران کامل نخواهد بود.

وی گفت که رایزنی ها میان سلطان قابوس، پادشاه کویت و شیخ صباح درباره رفع شکاف ها میان ایران و عربستان به گونه‌ای که این دو کشور بتوانند به یک نقطه مشترک برای دستیابی به یک راه حل عملی و پایدار دست یابند، گفت‌وگو کرده اند.

براساس این گزارش، امیر کویت و پادشاه عمان همچنین درباره حل اختلافات بر سر سوریه و یمن و لزوم پایان جنگ در این کشور رایزنی کرده‌اند.

عمان بر خلاف دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روابط خوبی با ایران دارد و از حامیان بشاراسد، رئیس جمهور سوریه به شمار می‌رود و تنها کشور پادشاهی عرب در منطقه است که روابط خود را با دمشق بر هم زده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =