ورود رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به استان سمنان با بازدید از کاروانسرای دهنمک

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کشور وارد استان سمنان شد و برنامه یکروزه سفر خود به این استان را با بازدید از کاروانسرای دهنمک آغاز کرد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، دكتر زهرا احمدي پور به اتفاق هيات همراه، امروز سه شنبه سوم اسفند ماه ميهمان استان سمنان هستند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری كشور پس از بازديد از كاروانسراي دهنمك وارد شهر سمنان شده و از بازارچه در حال ساخت صنایع دستی سمنان بازديد مي‌كند.
بازدید از بافت تاریخی شهر از جمله مسجد امام، مسجد جامع، بازار، خانه طاهريان، امام زاده یحیی(ع) و .... از جمله برنامه‌هاي بخش صبح سفر يكروزه معاون رئيس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری به استان سمنان است.
دیدار با سمن‌ها و انجمن‌های مردم نهاد، فعالان حوزه صنعت گردشگری و حضور درجلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از ديگر برنامه‌هاي سفر دكتر احمدي پور به استان سمنان است.
استان سمنان داراي بيش از يك هزار و 147 اثر تاريخي شناسايي شده است و تا كنون 718 اثر تاريخي، طبيعي و معنوي اين استان به ثبت ملي رسيده است.
کاروانسراي دهنمك در 20 کیلومتری شرق آرادان بر سر راه قديمي و تاريخي جاده سنگ فرش بنا شده است.
تاریخ احداث اين كاروانسرا مربوط به دوره صفویه است و به شماره 978 در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است، درضلع غربي كاروانسرا يك يخچال قديمي نيز وجود دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =