توزیع ۲۰ هزار تن گندم بین کشاورزان لرستان/ بالغ بر ۵۵ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم آبی

تسنیم نوشت: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: ۲۰ هزار تن گندم بین کشاورزان لرستانی توزیع شده که ۶۰ درصد از گندم مورد نیاز کشاورزان را تأمین می‌کند.

عبدالرضا بازدار در سومین گردهمایی پروژه فنی، ترویجی بهبود عوامل خسارت زایی گیاهان که در سالن همایش جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد اظهار داشت: مدیریت را تا سطح پهنه‌بندی برده‌ایم و نظام پهنه بندی تحقق یافته به طوری که استان لرستان رتبه نخست کشور را به لحاظ ثبت اطلاعات و آمار بهره‌برداران کسب کرد.

وی با بیان اینکه در مدت زمان کوتاهی توانستیم 110 هزار نفر از بهره‌برداران استان را ثبت سامانه کنیم افزود: 55 مرکز خدمات در استان فعال وجود دارد و 545 پهنه نیز در سطح مراکز شناسایی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان عنوان کرد: بحث آفات، بیماری‌ها و استفاده از سموم خیلی پیچیده شده که اگر نتوانیم خود را به دانش روز مجهز کنیم در قانع کردن کشاورزان موفق نخواهیم شد.

وی بیان کرد: در بحث سطح زیر کشت، تعداد دام، امکانات و ماشین آلات کمی ابهام وجود دارد که باید به سپردن پهنه‌ها به کشاورزان مدیریت خوبی بر عرصه‌ها داشته باشیم.

بازدار با اشاره به اینکه 77 درصد از سطح زیر کشت استان دیم و 23 درصد آبی است، گفت: امسال بالغ بر 55 هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم آبی است که 85 درصد فول مکانیزه و 195 هزار هکتار زیر کشت گندم دیم است که 75 درصد مکانیزه است.

وی تصریح کرد: 20 هزار تن گندم بین کشاورزان توزیع شده که 60 درصد از گندم مورد نیاز کشاورزان با کیفیت مناسب را تأمین می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اظهارداشت: با توجه به اینکه دو ماه بارندگی در استان نداشتیم رشد محصول را از دست دادیم که پیش بینی می‌شود از این پس نیز میزان بارش کاهش داشته باشد بنابراین باید به نقش تغذیه و استفاده از کود توجه داشته باشیم.

وی افزود: وضعیت تغذیه رو به بهبود است و ظرفیت کود برای مصرف را داریم که اگر نتوانیم از تغذیه لازم استفاده کنیم محصول ما عملکرد اقتصادی مناسبی را نخواهد داشت.

بازدار با بیان اینکه مبارزه با سن زدگی گندم و علف‌های هرز در اولویت کاری ما قرار دارد، عنوان کرد: در سال زراعی 95 و 96 بالغ بر 590 هزار هکتار محصول زراعی در استان وجود دارد و 445 هزار تن امسال تعهد تولید گندم است.

وی به تولید 586 هزار تن گندم در سال زراعی گذشته اشاره و بیان کرد: امسال سطح زیر کشت کلزا در استان سه هزار و 700 هکتار است

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =