امام جمعه مشهد گفت: مسئولین باید علاوه بر حل مشکلات مردم، اقتدار جامعه را نیز حفظ کنند زیرا اقتدار این نظام، اقتدار اسلام است.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های امروز نماز جمعه مشهد گفت: در هفته ای که گذشت در یک مثلث خاص بودیم که حوادث تلخ و شیرینی در آن اتفاق افتاد.

خطیب جمعه مشهد افزود: ضلع اول حوادث طبیعی بود که موجب ناراحتی و گرفتاری برای مردم ایران شد، ضلع دوم نیز برگزاری ششمین کنفرانس حمایت از فلسطین و ضلع سوم نیز برگزاری ششمین کنفرانس امنیتی در مونیخ بود.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری از خرابی ها، سیل و قطع آب و برق در کشور با عنوان خراش دل یاد کردند، گفت: مسئولین باید با مدیریت به موقع، مشکلات مردم را رفع کنند. ولی متاسفانه در استان های جنوب کشور هنوز سوء مدیریت وجود دارد. در استان ما نیز این حوادث به وجود آمد و سیل تایباد چندین روستا را ویران کرد اما خوشبختانه این جریان با مدیریت مسؤولان و مدیران استان کاملاً مهار شد.

وی بیا بیان اینکه از استاندار و دوستانشان که خودشان در آنجا حضور یافتند و مشکل را مدیریت کردند، تشکر می‌کنم، گفت: این مدیریت قابل‌تقدیر است، کنار این مدیریت، مدیریتی در جنوب کشور وجود داشت؛ مردم در هوای سردخانه‌هایشان ویران‌شده و در محاصره سیل دستشان از زمین و آسمان کوتاه بود اما هیچ‌کس سراغشان نمی‌آید و بعد هم عذر بیاورند که با بالگرد رفتیم هوا خراب بود نتوانستیم فرود بیاییم و برگشتیم.

اهم سخنان امروز خطیب جمعه مشهد را در ادامه به نقل از خبرگزاری‌ها بخوانید:

* {با طرح این سوال که با وجود گرفتاری های ناشی از بلاهای طبیعی در کشور، چرا باید کنفرانس حمایت از فلسطین برگزار کنیم؟}مدیریت صحیح همین است و مسولین باید علاوه بر حل مشکلات مردم، اقتدار جامعه را نیز حفظ کنند زیرا اقتدار این نظام، اقتدار اسلام است. مقام معظم رهبری با تشکیل به موقع کنفرانس حمایت از فلسطین اقتدار ایران را نشان دادند و کمر ظلم را در هم شکستند.

* روزی مقام معظم رهبری در مشهد بودند، مسؤولان مشهدی گزارشی خدمت آقا ارائه دادند و رهبری خطاب به مسؤولان کشوری حاضر در جلسه فرمودند ببینند چطور در این شهر مشکلات را حل می‌کنند و برای سراسر کشور الگو بگیرید.

* چه شد که در اولین فرصت استاندار این استان در محل سیل حضور پیدا می‌کند و همه را نجات می‌دهد اما در استان دیگر به بهانه عدم فرود بالگرد استاندار می‌گوید نتوانستیم کاری بکنیم، این واقعاً عذر است؟ از اینجاست که مردم گله‌مند می‌شوند، گله‌مندی به‌جایی می‌رسد که مقام معظم رهبری هم می‌گویند من گله‌مندم.

* شما خانواده‌ای را تصور کنید که در این هوای سرد، در این وضعیت امروز خانواده‌ای 8 ساعت نه آب‌دارند نه برق، نه وسیله گرمایشی دارند بعد هم مسؤولان می‌گویند مربوط به دولت‌های قبل بوده است. مگر 4 سال نیست که مردم خوزستان از این گردوغبار بی‌تاب شدند و بعد از 4 سال بگویید درجاهایی می‌توان کارهایی کرد که مشکل حل شود.

*در این موقعیتی که حکومت سعودی و دولت ناپاک ترکیه دست در دست اسرائیل گذاشته‌اند و با آن‌یکی شده‌اند و دنیای غرب و آمریکا می‌گویند مشکل اسرائیل در منطقه حل‌شده است و ترکیه و سعودی، اسرائیل پرست شدند و دیگر مشکل با اسلام و کشورهای اسلامی حل شد و بعد هم هر دو کنار اسرائیل و آمریکا می‌ایستند و به ایران حمله می‌کنند که ضد آمریکا و صهیونیست است، در این موقعیت به هدایت مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی کنفرانس حمایت از انتفاضه را تشکیل داد که به غرب اعلام کنند تازه اول جنگ با اسرائیل است.

* ما پشت سر جوانانی که در کانال‌های غزه و در میدان‌های قهرمانانه لبنان مردانه ایستاده‌اند و با موشک حساس‌ترین نقاط کلیدی را هدف می‌گیرند و اسرائیل را با خاک یکسان می‌کنند، جمع شدیم.

*شما می‌گویید چون سیل آمده و مردم خوزستان بی‌آبی و بی‌برقی کشیدند ما اسلام را رها کنیم؟، ما از دینمان دست‌برداریم؟، این اقتدار را در نیرومندی اسلام به دنیا نمایش ندهیم و اعلام نکنیم که اردوغان و سعودی دست‌نشانده‌های آمریکایی هستند که با اسرائیل دست دادند و مسلمانان نیستند.

*مسئله آن‌قدر مهم است که مقام معظم رهبری خودشان در کنفرانس شرکت می‌کنند و این اقتدار کمر حامیان اسرائیل را در دنیا شکست.

* مردم خوزستان مردمی هستند که 8 سال زیر خمپاره و موشک همین کفار شهید دادند و فداکاری کردند، به خاطر آب و برق خوزستان از نمایش چنین اقتداری دست‌برداریم؟ این اقتدار را نمایش ندهیم؟

*افتتاح خط دوم قطار شهری مشهد باعث افتخار است، زیرا اغاز آن از حاشیه فقیرنشین شهر است. امیدواریم مسئولین قیمت بلیت قطار شهری را به گونه ای تعیین کنند که مردم فقیر شهر هم بتوانند از قطار شهری استفاده کنند. این موضوع باعث افتخار شورا و این شهرداری است که شیب شهر را عوض کردند.

* شیب شهر ما قبلاً به طرفی بود که در برخی مناطق آقای سرمایه‌دار بر صندلی اتومبیل یک‌میلیاردی تکیه بزند و مدیریت مبلمان شهری گلدان سر گذر او را روزبه‌روز عوض کند که او لذت ببرد اما در حاشیه شهر مردم در منجلاب آب و کثافت زندگی کنند.
29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    23 1
    معلومه كه خوب فضاي مجازي رو دنبال مي كنند
  • بی نام US ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    32 1
    چلوکباب سلطانی چقدر خوشمزه است
  • بی نام A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    5 3
    الله اکبر
  • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    24 2
    ممنون. تا دیروز نمیدونستم چی برام مهمه. الان روشن شدم.
  • بی نام A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    2 32
    خدایش اینو راست میگه به ولله. حالا شما به هر دلیلی تیتر کن ولی راست میگه
  • بی نام A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    32 2
    نخیر اتفاقا ما میگوییم اسلامتان را با این طرز گفتار و رفتار به باد ندهید
  • بی نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    31 2
    بلاخره نفهميديم چه كنيم اسلام فلسطين يا اب و برق و هواي خوزستان .لطفا اولويت بندي كنيد كه دچار سر در گمي نشويم