ایرنا نوشت: نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین اعلام کرد:اولین گزارش یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درسال 2017 باردیگر تایید کردکه تمام فعالیت های هسته ای ایران درچارچوب برجام پیش می رود.

نخستین گزارش فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال 2017 درباره اجرای برجام در ایران عصر امروز - جمعه - در اختیار 35 عضو این شورا در وین پایتخت اتریش قرار گرفت.

رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین درمورد این گزارش تاکید کرد: بطور کلی بیشتر گزارش مشابه گزارش قبلی است و فقط تحولات فنی از زمان گزارش قبلی تا حال اضافه شده است. مهمترین تحول ذکر شده در گزارش، تزریق گاز به سانتریفیوژ آی آر 8 (IR8)که تاییدی بر ادامه فعالیت های تحقیق و توسعه هسته ای کشورمان بر طبق برنامه دراز مدت اعلام شده از سوی ایران است.

وی این تحول و دستاورد فنی جدید را به دانشمندان هسته ای ایران تبریک گفت و خاطرنشان کرد: اشاره به سندهای مصوب کمیسیون مشترک و اجرای آنها و تکمیل اقدامات فردو که قبلا اعلام شده بود از بندهای جدید دیگر گزارش است.
نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین خاطرنشان کرد: راستی آزمایی از محموله آب سنگین ارسال شده به خارج کشور که قرار است به خریداران خارجی فروخته شود از موارد دیگر است.

نجفی تصریح کرد: وارد کردن اولین محموله پنج کیلوگرمی از اورانیوم 20 درصد غنی شده برای استفاده در راکتور تهران و پذیرش بازرسان جدید که جایگزین بازرسان خارج شده از لیست ایران شده اند نیز در گزارش ذکر شده است.
وی ادامه داد: واردات 125 تن اورانیوم طبیعی یعنی کیک زرد از دیگر موارد ذکر شده جدید در این گزارش است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =