مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: تعداد 253 ناشر در 187 غرفه 31 هزار عنوان کتاب را در دهمین نمایشگاه سراسری کتاب ایلام عرضه خواهند کرد.

 «علی محمدنیاکان» در نشست خبری دهمین نمایشگاه سراسری کتاب ایلام اظهار کرد: توجه و نگاه فراگیر به همه استان‌ها از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که توسعه و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی از جمله آنهاست.

وی با بیان اینکه این سیاست در استان‌ها از اوایل دهه هفتاد آغاز شده است، افزود: نمایشگاه سراسری کتاب ایلام فردا هشتم اسفند ماه ساعت 9 و 30 دقیقه صبح با حضور معاون پارلمانی و امور استان‌ها و مدیر کل بازرسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی افتتاح خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا شاهد برگزاری دهمین نمایشگاه استانی کتاب خواهد بود که 331 امین نمایشگاه استانی کشوری کتاب است.

محمدنیاکان با اشاره به اینکه نمایشگاه استانی کتاب ایلام پس از سال‌ها وقفه از سال گذشته با حمایت مسئولان استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: تازه‌های نشر کشور، فردا در ایلام در معرض دید علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه حضور نسل جوان و دانش‌آموزان در این نمایشگاه از اهمیت خاصی برخوردار است، یادآور شد: سعی کردیم که نمایشگاه کتاب صرفا یک فروشگاه کتاب نباشد و حتی متناسب با ایام فاطمیه نیز برنامه‌های خاصی در نظر گرفته‌ایم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به غرفه آثار علوم قرآنی و دینی در این نمایشگاه اشاره و اظهار کرد: ایستگاه نقاشی کودکان و نوجوانان نیز با همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در نظر گرفته شده است.

محمدنیاکان به تخفیف 30 درصدی کتب عرضه شده در این نمایشگاه اشاره و عنوان کرد: تعداد قابل توجهی از ناشران معتبر کشوری در حوزه‌های مختلف در این نمایشگاه حضور دارند که از جمله آنها می‌توان به انتشارات سمت، رشد، شاهد و ... حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه آثار رسیده به جشنواره آدم برفی نیز در بخشی از این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت، گفت: تعداد 253 ناشر در 187 غرفه 31 هزار عنوان کتاب را در این نمایشگاه عرضه خواهند کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه نمایشگاه سراسری کتاب ایلام در محل سوله اداره کل غله استان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: برای آماده سازی سوله‌های غله و برپایی نمایشگاه کتاب ایلام 6 هزار تن گندم به سوله‌های سایر استان‌ها منتقل شده تا 31 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب ایلام در معرض دید علاقمندان کتاب قرار گیرد که باید تقدیر و تشکر ویژه‌ای از مدیر کل غله استان ایلام داشته باشیم.

محمدنیاکان به برگزاری برنامه‌های جانبی در این نمابشگاه اشاره و تصریح کرد: محفل شعر آئینی متناسب با ایام فاطمیه با حضور استاد «اسماعیل آذر» در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی در پایان به حضور 5 ناشر حوزه رسانه‌های دیجیتال در نمایشگاه سراسری کتاب ایلام اشاره و اضافه کرد: نقش رسانه‌ها در انس و الفت مردم با کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست.

یادآور می‌شود دهمین نمایشگاه سراسری کتاب ایلام فردا هشتم اسفند ماه به مدت یک هفته برگزار خواهد شد که علاقمندان می‌توانند صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و بعدازظهرها از ساعت 14 تا 21 از نمایشگاه دیدن کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =