تاسیس شهر سلولی در پردیس دانشگاه خوارزمی البرز

ایرنا نوشت : تفاهم نامه ای سه جانبه روز یکشنبه به منظور ایجاد شهر سلولی در پردیس دانشگاه خوارزمی کرج واقع در استان البرز منعقد شد.

مسئول شهر سلول و مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه خوارزمی افزود: برای ایجاد این شهر، امروز 2 تفاهم نامه به امضاء رسید که تفاهم نامه اول بین معاون علم و فناوری ریاست جمهوری و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و تفاهم نامه دوم بین رئیس دانشگاه خوارزمی و رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی ایران امضاء شد.
دکتر محمد نبیونی گفت: تفاهم نامه اول با عنوان همکاری در جهت تاسیس شهر سلولی منعقد شد که این شهر مشتمل بر پارک علم و فناوری تخصصی، حوزه سلول های بنیادی، مرکز درمانی تخصصی سلول درمانی، موزه سلول، شتاب دهنده تخصصی مهندسی بافت و مرکز حمایتی آموزشی و توانمندی شرکت های دانش بنیان است.
وی اظهار داشت: برای اجرایی شدن این تفاهم نامه، تفاهم نامه دوم برای ایجاد شتاب دهنده تخصصی بافت که بخش مهمی از شهر سلولی خواهد بود، منعقد شد.
استاد علوم زیستی دانشگاه خوارزمی افزود: برای راه اندازی این شهر، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری حمایت های مادی، صدور مجوز های لازم توسط وزارت علوم و امکانات زیربنایی آن همچون زمین، آب، برق و گاز توسط دانشگاه خوارزمی تامین می شود.
وی گفت: دانش فنی این شهر نیز با مشارکت دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی تولید می شود.
وی با بیان اینکه تاسیس این شهر در 3 فاز انجام می شود، اضافه کرد: فاز اول این شهر تا پایان سال آینده عملیاتی می شود و فازهای دوم و سوم آن نیز تا 5 سال آینده راه اندازی خواهد شد.
نبیونی افزود: این شهر در مساحتی حدود 60 هکتار در پردیس دانشگاهی خوارزمی کرج ایجاد می شود.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =