روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده است که اختیارات واحدهای ویژه ارتش آمریکا برای انجام عملیات سری در یمن، عربستان و کشورهای دیگر مناطق خاورمیانه و آسیای مرکزی گسترش یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی سی، به نوشته این روزنامه آمریکایی، دیوید پترائوس، فرمانده ارتش آمریکا در مناطق خاورمیانه و آسیای مرکزی ۳۰ سپتامبر گذشته دستور العمل کلی گسترش فعالیت‌های نیروهای ویژه در حوزه عملیاتی خود را صادر کرد.
نیویورک تایمز عصر دوشنبه این خبر را در وب سایت خود منتشر کرد. بر اساس این گزارش، دستور العمل مندرج در سند هفت صفحه‌ای امضا شده از سوی ژنرال پتریوس، شامل عملیات سری احتمالی در بسیاری از کشورها می‌شود.
بر اساس گزارش نیویورک تایمز، سند مذکور اجازه عملیات تهاجمی در کشور خاصی را صادر نکرده است.

نیویورک تایمز هدف دستور العمل جدید را ایجاد شبکه‌هایی برای «نفوذ، اختلال، شکست دادن یا نابود کردن» القاعده یا گروه‌های نظیر آن و نیز آماده کردن محیط برای حملات آتی آمریکا یا نیروهای محلی اعلام کرده است.
بر اساس این گزارش، کنگره آمریکا بر عملیات سری نیروهای ویژه ارتش آمریکا نظارت مستقیم ندارد.

اما اعضای ارشد کنگره مطابق قانون باید توسط کاخ سفید از عملیات سری نیروهای وابسته به سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) مطلع شوند. نیویورک تایمز می نویسد که دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا از اظهار نظر درباره گزارش این روزنامه خودداری کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 64149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =