ایرنا نوشت: خبرگزاری فرانسه با انتشار یک اینفوگرافی در مورد هزینه های نظامی کشورهای جهان در سال 2015 نوشت که آمریکا بیشترین «هزینه نظامی» را در میان دیگر کشورهای جهان دارد و عربستان سعودی در رتبه سوم قرار دارد.

 آمریکا در حالی بیشترین هزینه های نظامی جهان را صرف می کند که همچنان به جنگ افروزی و ماجراجویی های نظامی خود در بخش های مختلف از جهان با هدف تسلط بر این مناطق ادامه می دهد. این آمار در حالی اعلام شده است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می خواهد بودجه نظامی این کشور را به شکل 'تاریخی' افزایش دهد که به گفته منتقدانش انجام این طرح به قیمت کاهش قابل توجه بودجه داخلی این کشور بخصوص در بخش هایی چون آموزش و محیط زیست تمام خواهد شد.

منتقدان می گویند، چنین افزایشی با توجه به اینکه آمریکا عملیات خود را در افغانستان و عراق کم کرده و در داخل کشور هم بسیاری از پایگاهای نظامی را تعطیل کرده است، هیچ توجیهی ندارد. رئیس جمهوری ترامپ اعلام کرده بود که می خواهد بودجه دفاعی آمریکا را با 10 درصد افزایش به 603 میلیارد دلار برساند، اما مقامات پنتاگون می گویند در عمل این طرح تنها سه درصد به بودجه این سازمان خواهد افزود.

در گزارش خبرگزاری فرانسه عنوان شده است چین با هزینه نظامی 215 میلیارد دلاری در رتبه دوم و عربستان با 87.2 میلیارد دلار در رتبه سوم قرار دارد.

از جمله کشورهای مهم دیگری که هزینه های نظامی را جزو اولویت اصلی در سیاست های خود قرار داده اند، می توان به روسیه با 66.4 اشاره کرد. روسیه با این هزینه ها در رده چهارم قرار دارد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه در این گزارش آورده است رتبه های بعدی بیشترین هزینه های نظامی از آن انگلیس (55.5 میلیارد دلار)، فرانسه (50.9 میلیارد دلار)، هند(51.3 میلیارد دلار)، ژاپن (40.9 میلیارد دلار)، آلمان( 39.4 میلیارد دلار) و کره‌جنوبی ( 36.4 میلیارد دلار) بوده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =